plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۹۹۹۵

آغاز مذاکرات بین طالبان و واشنگتن از هفته آینده

سخنگوی طالبان گفت: مذاکرات بین نمایندگان طالبان و دولت آمریکا هفته آینده در قطر آغاز می شد.
آغاز مذاکرات بین طالبان و واشنگتن از هفته آینده
به گزارش ایصال نیوز، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان دیروز چهارشنبه طی نشست خبری ضمن اعلام آغاز مذاکرات میان نمایندگان طالبان و دولت آمریکا از هفته آینده در دوحه قطر، گفت این مذاکرات در راستای توافق‌نامه دوحه صورت خواهد گرفت.

مجاهد با بیان اینکه در این مذاکرات، راه‌حل بحران اقتصادی در افغانستان و آزادسازی پول‌های مسدود شده آنها مورد بحث قرار خواهد گرفت، تصریح کرد که تعهدات دو طرف تجدید و نگرانی‌ها برطرف خواهد شد.

این سخنگو با بیان اینکه این مذاکرات می‌تواند امکان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را فراهم کند که به نفع هر دو طرف است، تاکید کرد طالبان به تعهدات خود پایبند است.

از سوی دیگر ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که توماس وست، نماینده آمریکا در امور افغانستان نیز در مذاکرات مذکور که قرار است دو هفته به طول انجامد، شرکت خواهد کرد.

گفتنی است امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در افغانستان طی نامه‌ای در هفدهم نوامبر جاری به اعضای کنگره آمریکا نوشته بود: «ما باور داریم که مسدود کردن پول‌های افغانستان نه مشکل را حل می‌کند و نه خواست مردم آمریکا است، بنابراین دولت شما باید پول‌های ما را آزاد کند. ما نگران هستیم که اگر وضعیت کنونی به همین منوال ادامه یابد، دولت و مردم افغانستان با مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد و این امر به مهاجرت گسترده در منطقه و جهان منجر خواهد شد که این باعث بحران انسانی و اقتصادی برای جهان خواهد شد».

انتهای پیام/*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما