plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۹۸۸۹
جوسازی رسانه ای با هدف زمینه سازی امتیازگیری در مذاکرات وین

رابرت مالی مدعی شد: تهران به نقطه بی‌بازگشت برای احیای برجام نزدیک می‌شود

رایزنی برجامی نماینده دولت آمریکا با چین و روسیه
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در آستانه مذاکرات وین، با ترفند وارونه نمایی، مدعی شد که تهران به نقطه بی‌بازگشت برای احیای برجام نزدیک می‌شود.
رابرت مالی مدعی شد: تهران به نقطه بی‌بازگشت برای احیای برجام نزدیک می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، رابرت مالی در یک سخنرانی خطاب به شرکت‌کنندگان در هفدهمین نشست امنیتی منامه، مدعی افزایش اورانیوم غنی‌شده در تاسیسات هسته‌ای ایران شد و گفت که اگر تهران با سرعت فعلی به پیشرفت‌ غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد، زمانی خواهد رسید که احیای برجام غیرممکن خواهد شد.

درحالیکه آمریکا از بزرگترین فروشنده‌های سلاح در جهان است و صاحب چندین هزار کلاهک هسته‌ای است، مالی مدعی است که زمان رو به اتمام است و آنها (ایران) در حال ایجاد بحران اشاعه سلاح هستند.

مالی در این کنفرانس اعلام کرد که هدف سفر او به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفتگو با متحدان آمریکا در منطقه پیش از سرگیری مذاکرات با ایران در وین است.

وی همچنین با تکرار ادعاهای جو بایدن رییس جمهوری آمریکا افزود که واشنگتن ادامه اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی دهد.

مالی با اینکه اقدامات آمریکا در منطقه تنش آفرین بوده، مدعی شد که دولت بایدن متعهد به امنیت منطقه و مراقب فعالیت‌های ایران در منطقه است.

وی اضافه کرد که کمک به شرکایمان، دفاع از متحدانمان و بازداری از ایران تمرکز آمریکا است.

این مقام آمریکایی تاکید کرد که مذاکرات وین نه تنها درباره توافق هسته‌ای است بلکه بازگشت به این توافق یک عنصر مهم در ایجاد ثبات در منطقه است.

مالی افزود: امیدواریم که اگر به توافق برگشتیم بتوانیم در مورد معماری امنیت منطقه‌ای گفتگو کنیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بیان کرد که آمریکا با چین و روسیه در یک راستا برای مذاکرات وین تلاش می‌کند.

گفتنی است، رابرت مالی همچنین دیروز جمعه به‌صورت تلفنی با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و «ما ژائوکسو» معاون وزیر امور خارجه چین، درباره دور آتی مذاکرات احیای برجام که قرار است روز دوشنبه هشتم آذرماه در وین برگزار شود، گفتگو کرد.

وی در پیامی توئیتری در این خصوص بیان داشت: «کشورهای ما [آمریکا، چین و روسیه] قویاً درباره ضرورت بازگشت به اجرای کامل برجام اتفاق نظر دارند.ما با همکاری یکدیگر تلاش می‌کنیم که رویکردهای خود را قبل از حضور در هفتمین دور مذاکرات [در وین] همراستا کنیم.»  

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما