plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۱۹۷۴۱

جلوه«ما می توانیم»با شاهکار فوتبالیست های ایرانی در لبنان

تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی مقابل لبنان پس از 90 دقیقه، با یک "کام بک" درخشان، شکست را به یک پیروزی شیرین تبدیل کرد.
جلوه«ما می توانیم»با شاهکار فوتبالیست های ایرانی در لبنان
به گزارش ایصال نیوز، تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان، عصر پنجشنبه 20آبان و ساعت15:30 دقیقه، در ورزشگاه صیدا به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم ایران با نتیجه ۲بر۱ پیروز شد.

ترکیب لبنان: مصطفی مطر،عباس عاصی ، الکس ملکی ، قاسم الزین ، سونی سعد، نادر مطر ، فیلکس ملکی ، محمد علی الدهینی ، محمد حیدر، باسل جرادی ، محمد قدوح

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سامان قدوس و سردار آزمون

*نیمه اول:
بازیکنان ایران از ابتدای بازی قصد داشتند بازی خود را به حریف دیکته کنند. در دقیقه ۳ پاسکاری‌های ایران موجب فشار روی دروازه میزبان شد که ضربه احمد نورالهی در شلوغی مخوطه جریمه با مدافعان حریف برخورد کرد و به کرنر رفت.

در دقیقه ۱۲ ضربه آزاد یاران لبنان به روی دروازه ایران بی ثمر از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت در دقیقه ۱۳ بازی ارسال بلند کنعانی زادگان از پشت محوطه جریمه، روی سر جهانبخش نشست اما ضربه سر کاپیتان ایران از کنار دروازه به بیرون رفت و حاصلی نداشت.

در دقیقه هجدهم کاپیتان ایران توپ را از سمت چپ دروازه لبنان روی دروازه این تیم ارسال کرد که سردار آزمون به سمت توپ شیرجه زد اما به توپ نرسید. در این صحنه بازیکنان ایران مدعی بودند که مدافع لبنان پیراهن آزمون را کشیده و تعادل او را بر هم زده اما داور دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه بیست و هشتم علیرضا جهانبخش از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه لبنان حرکت و اقدام به شوت زنی از همان جا کرد که ضربه محکم او با دفع مطر به کرنر رفت.

دقیقه۳۷: در حالی که بازیکنان ایران بازی را در اختیار داشتند و موقعیت هایی را روی دروازه میزبان خلق کردند، لبنانی ها روی یک ضد حمله از سمت راست توپ را روی دروازه ایران فرستادند که ارسال بلند عباس عاصی مدافع راست میزبان، به زعم بیرانوند و بازیکنان از زمین بازی خارج شده بود اما توپ مقابل پای سونی سعد فرود آمد و مهاجم لبنان با یک کنترل خوب و ضربه دقیق در موقعیت تک به تک دروازه بیرانوند را باز کرد تا اولین شوت در چارچوب میزبان روی اشتباه بیرانوند به گل تبدیل شود.

در لحظات پایانی نیمه اول و در دقیقه ۴۶ در حالی که بازیکنان ایران یک فرصت عالی برای گلزنی داشتند، روی پاس سعید عزت الهی، قلی زاده صاجب موقعیتی مناسب شد که ضربه او از زاویه بسته عرض دروازه را طی کرد تا یکی از بخت های اصلی گلزنی ایران از دست برود.

*نیمه دوم:
در دقیقه ۵۵ بازی علیرضا بیرانوند در حرکتی خطرناک قصد داشت بازیکن مقابلش را دریبل کند که توپ را از دست داد و دروازه ایران را به خطر انداخت که ضربه مهاجم لبنان در ریباند با دخالت محرمی به کرنر رفت.

در دقیقه ۶۴ روی ارسال از سمت راست سردار آزمون یک ضربه محکم روانه دروازه کرد که دروازه‌بان میزبان با واکنشی مناسب ضربه او را دفع کرد تا همچنان ایران در حسرت گلزنی باشد.

در ادامه بازیکنان ایران قصد داشتند باز هم به دروازه میزبان یورش ببرند که حملات شان راه به جایی نبرد. در ادامه علی قلی زاده که در این بازی بارها با ارسال های خود روی دروازه موقعیت ساز شده بود،

در دقیقه ۷۸ در محوطه جریمه صاحب موقعیتی مناسب شد اما تعلل او نهایتا باعث شد ضربه اش با بی دقتی به بیرون برود.

در ادامه بازیکنان ایران موقعیت های دیگری هم داشتند که در دقیقه ۸۱ سردار آزمون قصد شوت زنی داشت اما توپ به خوبی روی پایش ننشست تا ضربه کم رمق او از کنار دروازه بیرون برود.

شاگردان اسکوچیچ که چند بار روی دروازه لبنان موقعیت ایجاد کردند سرانجام در دقیقه ۹۱ سردار آزمون روی تیزهوشی خود صاحب توپ شد و با ضربه ای دقیق توپ را به تور دروازه مطر چسباند.

این اتفاق در حالی افتاد که در دقیقه پایانی بازی و در دقیقه ۹۵ روی حرکت هوشمندانه بازیکنان ایران و ارسال وحید امیری به بیرون محوطه جریمه، احمد نورالهی با ضربه ای محکم حکم پیروزی تیم ملی فوتبال ایران را امضا کرد تا سفیدپوشان با یک کام بک شگفت انگیز به پیروزی برسند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما