plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۱
کد مطلب : ۱۹۶۵۵

افشای ارتباط داعش با یک شرکت فرانسوی

یک شبکه تلویزیونی ترکیه با پخش فیلم مستند «کارخانه» ارتباط داعش با شرکت «لافارژ» فرانسه را برملا می‌کند.قبلا در فرانسه اسنادی درباره تامین مالی داعش از سوی این شرکت فرانسوی در سوریه منتشر شده بود.
افشای ارتباط داعش با یک شرکت فرانسوی
به گزارش ایصال نیوز، فیلم مستند «کارخانه» درباره ارتباط گروه تروریستی داعش با شرکت «لافارژ» فرانسه که چهارمین تولیدکننده سیمان در جهان است، روز 12 نوامبر در تلویزیون دولتی «تی.آر.تی» ترکیه پخش می‌شود.

مدیرعامل سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه «تی‌آر‌تی» با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که این مستند در نتیجه تلاش‌های 2 ساله و با بررسی دقیق نیم میلیون سند تهیه شده است.

سوباجی همچنین تصریح کرد که این فیلم روابط کثیف پشت پرده تامین مالی تروریسم بین‌المللی را برملا کرده است.

در حساب توئیتر شبکه «تی‌آر‌تی ورلد» نیز این سوال مطرح شد که کارخانه تولید سیمان لافارژ در سوریه زمانی که توسط سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه به‌عنوان پوششی استفاده می‌شود، چگونه داعش را تامین مالی کرد.

این فیلم مستند در شبکه «تی‌آرتی خبر» به زبان ترکی و در شبکه «تی‌آر‌تی ورلد» نیز به زبان انگلیسی پخش روز جمعه می شود.

گفتنی است؛ در شهریورماه گذشته نیز اسناد منتشر شده در رسانه های فرانسه نشان می‌داد که بیش از ۳۰ نشست بین شرکت لافارژ و سرویس‌های اطلاعات داخلی، خارجی و نظامی فرانسه تنها بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ برگزار شده بود. این اسناد فاش می‌کند که شرکت لافارژ که به "همدستی در جرایم علیه بشریت" بابت تامین مالی گروه تروریستی داعش برای فعالیت در سوریه متهم است، با داعش ارتباط برقرار کرده بود و سازمان اطلاعات فرانسه هم از آن آگاهی داشت. بخشی از تونل های داعش نیز با سیمان این شرکت ساخته شده بود.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما