plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۱۹۵۸۱

مجروح شدن 11 نیروی دریایی آمریکا در سانحه زیر دریایی اتمی در آب های چین

پنتاگون ابعاد حادثه یک فروند زیر دریایی اتمی آمریکا را که در آب های چین جنوبی با یک کوه زیر آب برخورد کرده بود، درحالی مسکوت گذاشته بود که حالا خبرها از مجروح شدن ۱۱ خدمه و آسیب دیدن این زیردریایی در آن حادثه حکایت دارد.
مجروح شدن 11 نیروی دریایی آمریکا در سانحه زیر دریایی اتمی در آب های چین
به گزارش ایصال نیوز، نشریه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» گزارش داد: زیردریایی اتمی « یواس‌اس کنتیکت » (USS Connecticut) دوم اکتبر گذشته (۱۰ مهر ۱۴۰۰) با یک کوه زیر آبی در آب های دریای چین جنوبی برخورد کرد و بنا بر اعلام نیروی دریایی آمریکا در این حادثه ۱۱نفر از خدمه مجروح و این زیردریایی دچار آسیب شد.

بنابراین گزارش، این زیردریایی با ۱۴۰ خدمه پس از این حادثه خود را به جزایر گوآم رساند.

در گزارش یو.اس.ای تودی آمده است: با انتشار خبر این حادثه از سوی پنتاگون، پکن ۱۱ آبان ماه (دیروز) آمریکا را به عدم مسئولیت پذیری و شفافیت در نیات و عملیات نظامی متهم کرد.

سخنگوی فرماندهی ناوگاون هفتم آمریکا در این باره به این نشریه آمریکایی گفت: وضعیت این زیردریایی و علت این حادثه هم اکنون توسط دریا سالار «کارل توماس» فرماندهی ناوگان هفتم آمریکا مستقر در ژاپن در دست بررسی است.

یو.اس.ای تودی خاطرنشان کرد: ماه گذشته میلادی و پیش از وقوع این سانحه، معاونت وزارت خارجه چین اعلام کرده بود که پکن و سایر کشورهای آسیایی حاضر در منطقه خواستار توجیه حضور و فعالیت این زیردریایی در این آب ها شده بودند.

زیردریایی اتمی یواس‌اس کنتیکت قادر است به ۵۰ فروند موشک هایی از نوع «تام هاوک»، موشک ضد کشتی «هارپون» (Harpoon) و اژدرهای هدایت شونده «ام.کا -۴۸» مجهز شود.

انتهای پیام/'
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما