plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۱۹۴۰۶

وزیر بهداشت: بیش از ۸۵ درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می دهند واکسن کرونا تزریق نکرده اند

وزیر بهداشت گفت: تمام افرادی که در کشور واکسن کرونا را دریافت می کنند، رصد می شوند و متاسفانه بیش از ۸۵ درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده اند و نگرانی موج ششم بخاطر افرادی است که واکسینه نشده اند.
وزیر بهداشت: بیش از ۸۵ درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می دهند واکسن کرونا تزریق نکرده اند
به گزارش ایصال نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: تزریق واکسن و ایمنی حاصل از واکسیناسیون به طور کامل و ۱۰۰ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می کند و شایعاتی که در مورد فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا گفته می شود، به هیچ عنوان صحیح نیست چون مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز پژوهشی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مقابله با کرونا است.

وی افزود: واکسن یکی دو ساله به وجود نیامده و ۱۰۰ سال است که در ایران واکسن برای مقابله با بیماری ها از جمله سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال تزریق شده و موجب کنترل و ریشه کنی بیماری ها شده است اما واکسیناسیون، یک کار علمی است. ایران در پزشکی قدمت بسیار دیرینه ای دارد. به عنوان نماینده ۲۰ هزار عضو هیات علمی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای نجات جان مردم و عزیزان ما لازم است. هر فردی که فوت کند، متاثر می شویم اما برای تامین سلامت مردم حتما باید واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه بازدید کردیم و متاسفانه مشکلات عمده ای در این خوابگاه وجود دارد که دانشجویان از عدم رسیدگی های کافی در دوران گذشته، گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم، رسیدگی به مشکلات مردم است و دانشجویان نیز برای ما اولویت دارند و قابل احترام هستند.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که ما می توانیم و با مشارکت مردم در مدت کوتاهی و حدود دو ماه و نیم توانستیم بیش از ۷۰ درصد از جمعیت هدف را در نوبت اول، واکسینه کنیم و حتما به دنبال حل مشکلات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان نیز هستیم و از مردم و خیرین و سایر نهادهای مردمی و انقلابی می خواهیم که در این کار خیر نیز مشارکت کنند. امیدواریم ظرف مدت کوتاهی، مشکلات کوتاه مدت دانشجویان مانند بازسازی و ترمیم ساختمان خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی را حل کنیم اما برای حل اساسی مشکلات مانند تخریب و ساخت خوابگاه های جدید، زمان بیشتری نیاز است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نفر در خوابگاه را دارد که به دلیل وضعیت نامناسب خوابگاه ها، توانسته اند یک هزار و ۷۰۰ نفر را اسکان بدهند. خوابگاه های متاهلی این دانشگاه نیز مشکلاتی دارد اما تا کنون ۶۰ زوج متاهل در این خوابگاه اسکان یافته اند اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اجاره کردن ساختمان های برای اسکان دانشجویان است. بهبود وضعیت خوابگاه ها از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان مستقر در خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجددا از این خوابگاه بازدید کنم تا ببینیم مشکلات آنها حل شده است یا خیر.

دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: می توان بودجه و منابع را برای کارهای لوکس و تزییناتی هزینه کرد اما اولویت اول ما، بهبود وضیعت خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی است و در این زمینه تا جایی که امکان داشته باشد، منابع لازم را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خیلی زود واکسن کرونا را تزریق کردند و اکثر آنها دو دُز واکسن را تزریق کرده اند که خیال ما کمی راحت تر شده است اما دستورالعملی برای خوابگاه های دانشجویی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تهیه شده تا اگر دانشجویی دچار بیماری شد، اقدامات لازم مانند ایزوله کردن آنها انجام شود.

وی ادامه داد: با سرعت بالای واکسیناسیون در کشور، خوشبختانه وضعیت بیماری بهتر می شود. امروز همه دانشجویان مستقر در خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ماسک استفاده کرده بودند. یکی از مشکلات ما در کشور، ناقص بودن اطلاعات برخی افراد در زمینه کرونا و واکسن است اما اکثر مردم واکسن تزریق کرده اند چون می دانند که مقاومت بدن آنها در مقابله با کروناافزایش می یابد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما