plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۱۹۲۹۶

گفت‌گوی گروسی و وزیر خارجه آمریکا درباره ایران

در دیدار روز دوشنبه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن موضوع ایران و کره شمالی بررسی شد.
گفت‌گوی گروسی و وزیر خارجه آمریکا درباره ایران
به گزارش ایصال نیوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای گفت و گو پیرامون طیف گسترده ای از مسائل مرتبط با فعالیت آژانس دیدار کرد.

دیدار میان بلینکن و گروسی اولین دیدار آن ها از زمان روی کار آمدن وزیر امور خارجه آمریکا در ژانویه است.

بلینکن پیش از دیدار روز دوشنبه شان گفت: آمریکا قویا از فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت می کند. فعالیت آن برای کمک به حفظ صلح و ثبات بین المللی حیاتی است. مسلما آژانس نقش مهمی در بازرسی از فعالیت های هسته ای ایران ایفا می کند و در کمک به ایجاد همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای هم نقش مهمی دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: بنابراین موضوعات زیادی برای گفت و گو وجود دارد. ناگفته پیداست که بخش اعظمی از تمرکزمان بر ایران است.

گروسی نیز درباره این دیدار گفت: دستور کار گسترده ای پیش رویمان داریم، از موضوعات سیاسی مهم مانند ایران تا وضعیت کره شمالی و دیگر جاهای جهان. همچنین درباره چگونگی حمایت آمریکا از فعالیت ما و کاربرد صلح آمیز انرژی گفت و گو خواهیم کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما