plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۱۹۲۲۳

تیراندازی خونین در بیروت؛ درخواست میقاتی برای تشکیل جلسه فوق‌العاده

در تجمع معترضان در مقابل کاخ دادگستری بیروت علیه قاضی طارق بیطار، 6 تن از تظاهرات کنندگان کشته و حدود 60 نفر دیگر زخمی شدند.ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد نخست وزیر و وزیر دفاع برای گفت و گو با فرمانده ارتش درباره آخرین اوضاع کشور وارد اتاق عملیات ارتش شدند.
تیراندازی خونین در بیروت؛ درخواست میقاتی برای تشکیل جلسه فوق‌العاده
به گزارش ایصال نیوز، تجمع روز پنجشنبه مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزرا و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد.

شمار قابل توجهی از اعضای سندیکاها و وکلا در اعتراض به عملکرد قاضی بیطار در مقابل کاخ دادگستری لبنان تجمع کردند.

در این حین افراد ناشناس شروع به تیراندازی به سمت معترضان کرده اند.در این هنگام نیروهای امنیتی وارد محوطه کاخ دادگستری شده و آمبولانس های جمعیت الرساله اقدام به امدادرسانی به قربانیان کردند.

تیراندازی چندین بار صورت گرفت و رسانه های لبنانی به وجود تعدادی تک تیرنداز در محل اشاره کرده و گفتند که نیروهای امنیتی لبنان چند تن از آنها را دستگیر کردند.

در این بین میشل عون، رئیس جمهور لبنان هم با تماس تلفنی به دفتر نخست وزیر و وزرای دفاع و کشور و فرمانده ارتش، اوضاع را پی گیری کرد.

نجیب میقاتی نخست وزیر از همه طرف ها خواست آرامش خود را حفظ کنند.

صبح امروز پنج شنبه چندین بار صدای تیراندازی در منطقه الطیونه به گوش رسید.

این تیراندازی زمانی رخ داد که شماری از هواداران حزب الله و جنبش امل با تظاهرات علیه عملکرد قاضی طارق بیطار در پرونده انفجار بندر بیروت، عازم منطقه العدلیه برای تجمع در مقابل کاخ دادگستری بودند.

آخرین گزارش ها حاکی است که شمار تلفات تیراندازی به طرف معترضان در الطیونه به 6 کشته و بیش از 60 مجروح افزایش یافت.

وزیر کشور لبنان نیز گفت که جنایت الطیونه تیراندازی با قناصه بوده و ارتباطی به تظاهرات مقابل کاخ دادگستری ندارد،
وی بر ضرورت حفظ صلح داخلی و اتخاذ تدابیر لازم برای حل بحران فعلی تاکید کرد. ارتش لبنان به طور گسترده در منطقه مستقر شده و تیراندازی از سوی اشخاص مسلح ادامه دارد،

سازمان اطلاعات ارتش نیز تحقیق درباره تیراندازی در الطیونه را آغاز کرده است. نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان گفت که ارتش این کشور در تلاش برای آرام سازی اوضاع و مقابله با مظاهر مخل امنیت و بازداشت عاملان تیراندازی است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما