plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۹۲۰۵

رادار بومی قدس در رزمایش مدافعان آسمان ولایت عملیاتی شد

رادار بومی «قدس» نیروی هوافضای سپاه برای نخستین بار در رزمایش تخصصی مشترک مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ عملیاتی شد.
رادار بومی قدس در رزمایش مدافعان آسمان ولایت عملیاتی شد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش تخصصی مشترک مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰،  امروز چهارشنبه، رادار بومی برد بلند آرایه پالسی قدس نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ عملیاتی شد.

این رادار قابلیت رصد اهداف در برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر و ارتفاع بیش از ۹۰ هزار پا را دارد.

قابلیت تاکتیکی و تک خودرویی بودن، نرم‌افزار بومی، توان مقابله با جنگ الکترونیک در تکنیک‌های مختلف، سامانه تشخیص دوست از دشمن و قابلیت لینک با سامانه‌های پدافندی از جمله ویژگی‌های سامانه راداری قدس است.

همچنین، به گزارش این قرارگاه، سامانه‌های بومی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه و ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش که به دست متخصصان و دانشمندان جوان کشورمان تولید شده‌اند، در شرایط رزم واقعی در نخستین ساعات دیروز سه شنبه بر علیه اهداف متخاصم اقدام تاکتیکی انجام داد و با موفقیت اهداف واگذاری توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را سرنگون کرد.

امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور با بیان اینکه در این رزمایش دفاع از مراکز حساس و حیاتی کشور به صورت یک رزم واقعی و دفاع ۳۶۰ درجه تمرین می‌شود، گفت: نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش، همگی کارکنانی هستند که در صحنه واقعی رزم نیز باید طرح دفاع هوایی از مراکز حساس را اجرا کنند که این موضوع کمک شایانی به ارتقای تجربه عملیاتی آنها خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما