plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۹۱۹۹

تحرکات نظامی مشکوک رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی

رسانه‌های عربی زبان سه شنبه شب از تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در بلندی های اشغالی جولان سوریه خبر داده اند. این منطقه به دلیل دارا بودن منابع غنی آب از جمله دریاچه آب شیرین «طبریه» برای صهیونیست‌های اشغالگر از اهمیت راهبردی برخوردار بوده است.
تحرکات نظامی مشکوک رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
به گزارش ایصال نیوز، شبکه «روسیا الیوم» از تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی و انتقال تانک‌های این رژیم به منطقه مذکور خبر داد. شمار زیادی تانک به منطقه جولان انتقال یافته و روی کامیون‌ها بارگیری شده است.

این تحرکات درحالی صورت می گیرد که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اهداف اشغالگری و برای گسترش خشونت گفته که بلندی‌های جولان یک هدف راهبردی است" و ما قصد داریم جمعیت خود را دو برابر کنیم.

وزارت امور خارجه سوریه بارها تأکید کرده است که منطقه جولان سوری و عربی باقی خواهد ماند.

بلندی‌های جولان همواره بخشی از خاک سوریه از زمان استقلال این کشور بوده است و اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال این بلندی‌ها در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در ژوئن سال ۱۹۶۷، تغییری در وضع تاریخی و حقوقی بلندی‌های جولان نمی‌دهد.

اگر چه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱ میلادی قوانین داخلی خود را به این منطقه تسری داد که از نظر حقوقی، به منزله انضمام اعلام نشده آن به خاک فلسطین اشغالی بود، اما جامعه بین‌المللی هیچگاه این اقدام را به رسمیت نشناخته و بلندی‌های جولان را همچنان اراضی اشغال شده در جنگ تلقی می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما