plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۱۹۱۶۲

مرکل: در هفته‌های سرنوشت‌سازی درباره آینده توافق هسته ای با ایران قرار داریم

«آنگلا مرکل» در روزهای پایانی مسوولیت ۱۶ ساله خود، در آخرین سفر رسمی‌، به سرزمین‌های اشغالی با هشدار به ایران، از حمایت بی دریغ آلمان از رژیم صهیونیستی سخن گفت و در سخنانی بر حمایت برلین از اشغالگری و جنایت علیه فلسطینیان تاکید کرد.
مرکل: در هفته‌های سرنوشت‌سازی درباره آینده توافق هسته ای با ایران قرار داریم
به گزارش ایصال نیوز، صدراعظم آلمان بارها در شورای امنیت سازمان ملل با صدور هر گونه قطعنامه‌ای علیه رژیم صهیونیستی مخالفت و حملات دفاعی غزه علیه صهیونیست‌ها را محکوم کرده است.

مرکل طی این سال ها همواره در کنار آمریکا و فرانسه با این رژیم روابط راهبردی داشته است و از آنجا که خود را در برابر یهودیان مسوول و متعهد می‌داند، آخرین سفر خود را به سرزمین‌های اشغالی اختصاص داد تا بر سیاست های برلین در گسترش همکاری‌های دو جانبه با اسرائیلی ها در زمان صدارتش صحه بگذارد.

مرکل قرار بود چهارم شهریور به سرزمین‌های اشغالی سفر کند که پس از وقوع دو انفجار انتحاری در مقابل فرودگاه کابل در افغانستان، این سفر را لغو کرد تا بر عملیات خروج نیروهای آلمان از افغانستان نظارت کند.

صدراعظم آلمان که شنبه شب وارد تل‌آویو شده، در نخستین برنامه کاری خود با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

وی براساس برنامه‌ای که دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از سفر مرکل به قدس اشغالی منتشر کرده، قرار است امروز پس از جلسه ویژه کابینه رژیم صهیونیستی که به احترام او برگزار خواهد شد، با بنت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کند.

پیشتر دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای برنامه هسته‌ای ایران را از جمله محورهای مهم گفت و گوی دو طرف عنوان کرده بود.

در بیانیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی درباره سفر مرکل آمده بود، نخست وزیر اسرائیل و صدراعظم آلمان درباره تهدیدها و چالش‌های منطقه‌ای، در درجه اول برنامه هسته‌ای ایران و اهمیت حفظ قدرت اسرائیل در تمامی سطوح گفت‌وگو خواهند کرد.

حساب رسمی توئیتر دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی امروز يکشنبه در رشته توئیتی خبر داد که نفتالی بنت امروز از صدر اعظم آلمان در محل هتل «کینگ داوید» بیت المقدس استقبال کرده است.

بنت ضمن خوش‌آموگویی به مرکل، از او به عنوان دوست عزیز اسرائیل نام برده و گفته «برای ما میزبانی از شما صدر اعظم خانم مرکل و هیات همراه بسیار دلپذیر است. ما از ابراز دوستی دیرینه شما و احساس وظیفه شما نسبت به اسراییل قدردانی می کنیم.روابط آلمان و اسراییل در گذشته قوی بوده، اما در دوره شما از همیشه قویتر شده است و بخاطر رهبری شما، از یک پیمان به دوستی واقعی تبدیل شده است».

آلمان و اسرائیل به دلیل نسل‌کشی یهودیان در جنگ جهانی دوم، سرنوشتی متصل به هم یافته‌اند و امروز اما رابطه برلین و تل‌آویو به مثابه رابطه دو شریک استآنگلا مرکل در سخنرانی تاریخی خود در سال ۲۰۰۸ میلادی در «کنست» (پارلمان رژیم اسرائیل) گفته بود، «هر دولت و هر صدراعظم آلمان پیش از من، به مسوولیت ویژه تاریخی آلمان برای حفظ امنیت اسرائیل متعهد بوده است».

*پیام هسته ای مرکل به ایران از تل آویو

از سوی ددیگر، رسانه های منطقه گزارش کرده اند که صدراعظم آلمان در سفر به تل‌آویو و در دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از قصد اروپا برای ارسال پیامی به تهران برای بازگشت سریع به میز مذاکره صحبت کرده است.

بنابر گزارش الشرق الاوسط، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته که می‌خواهیم پیامی غیر قابل انکار به ایران ارسال کنیم که باید سریعا به میز مذاکره بازگردد.

مرکل ادعاهای مقام های غربی را در ارتباط با فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای ایران تکرار کرده و مدعی شده "فعالیت های غنی‌سازی ایران نشان می‌دهد که هر اقدامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باید انجام شود.

" خبرنگار خبرگزاری روتیرز در توئیتی به نقل از مرکل نوشته، هم‌اینک ما در هفته‌های سرنوشت‌سازی در خصوص آینده توافق هسته ای با ایران قرار داریم. آنگلا مرکل که روزهای پایانی مسوولیت خود در مقام صدراعظمی آلمان را پشت سر می‌گذارد، در آخرین سفر رسمی‌اش، به سرزمین‌های اشغالی رفته است. او شنبه شب وارد تل‌آویو شد و امروز - یکشنبه - با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار داشت.

گفته شده، برنامه هسته‌ای ایران از محورهای اصلی گفت و گوی دو طرف بوده است.

دولت‌های آلمان پس از جنگ جهانی دوم همواره سعی در حمایت از یهودیان و جلب نظر آنها داشته‌اند. به نظر می‌رسد که ترمیم وجهه آلمان نزد افکار عمومی جهان و زدودن خاطرات دوران رژیم نژادپرست نازی، از مهم‌ترین اهداف دولت آلمان در اتخاذ این سیاست است.

در زمان حاضر روابط دولت آلمان با رژیم صهیونیستی در سطح خوبی قرار دارد و به نظر می‌رسد آلمان پس از انگلیس و ایتالیا سومین دولت حامی این رژیم در میان قدرت ملی بزرگ اروپا است.

سفرهای متعدد مقامات صهیونیستی به آلمان و بر عکس، انعقاد قراردادهای مهم نظامی و فروش تسلیحات پیشرفته آلمانی به تل‌آویو از جمله زیردریایی‌های اتمی از جمله نشانه‌های روابط خوب آلمان با رژیم اسرائیل به شمار می‌رود.

اقلام اصلی صادرات آلمان به اسرائیل را فرآوردهای فناوری پیشرفته در حوزه‌هایی همچون تولیدات شیمیایی، مواد مصنوعی، کائوچویی، فلزی و ماشین‌آلات تشکیل می‌دهد. واردات آلمان از اسرائیل نیز شامل تولیدات شیمیایی و بیوتکنولوژی، از جمله در زمینه دارویی و نیز محصولات الکترونیکی و الکتروتکنیکی در رشته‌های مخابراتی و اطلاعاتی بوده است. به لحاظ اقتصادی، اتحادیه اروپا طرف نخست تجاری اسرائیل در جهان بوده است.

از نگاه خبرگزاری آلمانی «دویچه وله»، آنگلا مرکل در دوران ۱۶ ساله فعالیت خود به عنوان صدراعظم، همواره مدافع راه‌حل تشکیل یک دولت فلسطینی در کنار اسرائیل بود و گمان نمی‌رود سیاست آلمان در دولت بعدی در این زمینه تغییری کند.

به نوشته این رسانه آلمانی، در زمان حاضر اسرائیل مهم‌ترین نگرانی خود را دست‌یابی ایران به سلاح اتمی عنوان می‌کند و انتظار دارد آلمان برای مهار ایران به طور جدی اقدام کند. به رغم جنایات تل آویو علیه فلسطینیان در داخل سرزمین های اشغالی و فتنه گری منطقه ای صهیونیست ها، دفاع از موجودیت و امنیت اسرائیل در آلمان یک مسئله اساسی محسوب می شود و تاکنون هیچ یک از احزابی که می‌توانند در یک دولت ائتلافی سهیم باشند، نسبت به آن تردیدی ابراز نکرده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما