plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۱۹۱۳۵
در نشست شورای اداری استان بوشهر

رستم قاسمی: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به کریدور جنوب کشور اختصاص یافت

زمین مورد نیاز احداث مسکن در تمام شهرها  فراهم است
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به کریدور بزرگراهی جنوب کشور که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر است، اختصاص یافت.
رستم قاسمی: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به کریدور جنوب کشور اختصاص یافت
رستم قاسمی جمعه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر که در جریان ششمین سفر استانی دولت سیزدهم با حضور رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد، افزود: با این میزان اعتبار پیش بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۱ طول این بزرگراه از کریدور جنوب کشور در استان بوشهر به پایان برسد.

یکی از پروژه‌های مهم کشور احداث کریدور نوار ساحلی جنوب است که از شلمچه شروع می‌شود و با عبور از استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان‌و بلوچستان و در نهایت به پسابندر به طول یکهزار و ۸۵۰ کیلومتر ختم می‌شود.

وی در ارتباط با توسعه بندر بوشهر نیز بیان کرد: در این بندر اکنون امکان پذیرش کشتی‎‌های با ظرفیت ۳۰ هزارتن وجود دارد که مقرر شد برای فراهم‌‎سازی شرایط تردد کشتی‎‌های با ۵۰ هزار تن ظرفیت، نیازمند مطالعه لایروبی و ایجاد دیوار رسوب‎ گیر است که این مهم در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

قاسمی ادامه داد: در ارتباط با بندرهای گناوه، دیلم و ریگ نیز مشخص شد مطالعات آن امسال انجام و در سال آینده عملیات اجرایی برای توسعه زیرساخت‌‎های آنها آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با جهش تولید مسکن در استان بوشهر اظهار کرد: در این زمینه برای احداث مسکن مورد نیاز مردم بجز در یکی دو مورد زمین موردنیاز احداث مسکن در تمام شهرها  فراهم است و مشکلی برای تامین زمین در این استان وجود ندارد.

قاسمی ادامه داد: پیش بینی می‌شود روش جدید برای جهش تولید مسکن با توجه به حمایت و پرداخت تسهیلات موردنیاز این بخش با استقبال خوبی از سوی مردم همراه شود.

وی افزود: در استان بوشهر محدودیتی برای احداث مسکن به هر مقدار موردنیاز وجود ندارد که امیدواریم بزودی تمهیدات اجرایی آن در شهرستان‌‎ها فراهم شود.

قاسمی در ارتباط با پروژه راه‌آهن بوشهر-شیراز گفت: این پروژه به عنوان یک مگاپروژه بین ۱۰ تا ۱۵ سال است که پیشرفتی بسیار محدود داشته و از مطالبات مهم مردم در استان بوشهر است.

وزیر و راه و شهرسازی گفت: این پروژه از نیازمندی‌های تکمیل شبکه راه‌آهن کشور و حائز اهمیت برای حمل بار است که با تصمیم‌های لحاظ شده در سال ۱۴۰۱ جهشی در احداث آن ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به سفر خود به شهرستان‌های کنگان و دیر اظهار داشت: این منطقه از قطب‌های مهم تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر است که در نبود صنایع تبدیلی به گفته کشاورزان زحمت‌های آنها به باد می‌رود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این موضوع در خارج از اختیارات وزارت راه و شهرسازی است پیرامون آن اطلاع رسانی لازم به وزارتخانه‌های مربوطه انجام خواهد شد تا نسبت به برطرف شدن دغدغه گوجه کاران برای ایجاد صنایع تبدیلی اقدام کنند.

سفر هیات دولت به استان بوشهر از روز پنجشنبه با سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان‌های جنوبی این استان آغاز شد.

در دومین روز سفر رئیس جمهوری همراه با وزیران کشور، نفت، نیرو، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی به استان بوشهر سفر کردند که در بدو ورود در فرودگاه بوشهر با حضور مسئولان استان بوشهر از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه دراین استان و امام جمعه بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست‌های نخبگان، شورای اداری و جمع خبرنگاران از جمله برنامه رئیس جمهوری در سفر به بوشهر  بود.

 بر اساس برنامه این سفر وزیر نیرو از شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم، وزیر راه و شهرسازی از شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر بازدید کردند.

با اعلام معاون اجرایی رئیس جمهوری از محل این سفر ۹۴ طرح در قالب ۱۷ فقره توافقنامه با دستگاه‌‎های مختلف اجرایی سهم بوشهر شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما