plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۱۹۱۲۵

پیش بینی داغ نفت ۱۰۰ دلاری در زمستان سرد

تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت در صورت مواجهه با یک زمستان سرد و افزایش تقاضا به بیش‌از ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.
پیش بینی داغ نفت ۱۰۰ دلاری در زمستان سرد
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از اویل پرایس، بالا رفتن قیمت نفت به‌دنبال اطلاعیه اوپک پلاس مبنی‌بر عدم افزایش بیشتر تولید و ادامه روند تدریجی افزایش تولید قابل‌پیش‌بینی بود و حالا تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت قبل‌از پایان سال جاری میلادی بازهم بالاتر رود و به بیش‌از 100 دلار در هر بشکه برسد.البته این افزایش قیمت موقتی خواهد بود.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز اخیراً پیش‌بینی خود از قیمت نفت در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی را بالا برده و حدود 90 دلار در هر بشکه اعلام کرده‌است.

در اطلاعیه این بانک آمده‌است تقاضا برای نفت در بازار جهانی در صورت مواجهه با یک زمستان سرد 900 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

بانک آمریکا اعلام کرد کمبود انرژی در سراسر جهان باعث می‌شود قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه برسد. وزیر انرژی آمریکا در این هفته از آزادسازی ذخایر استراتژیک کشور جهت پایین آوردن قیمت بنزین خبر داد.

بانک آمریکا هشدار داد این شرایط روند بهبود اقتصاد جهان را کند خواهد کرد.

این بانک با اشاره به افزایش قیمت بی‌سابقه گاز طبیعی و بالا رفتن تمایل به استفاده از مشتقات نفتی به‌جای آن اعلام کرد تقاضا برای نفت خام بالاتر می‌رود و در صورت مواجهه با یک زمستان سرد، یک افزایش قیمت دیگر در پیش خواهد بود. به‌این‌ترتیب بر فشار تورم در سراسر دنیا اضافه می‌شود.

به‌نظر می‌رسد همه‌چیز به شرایط جوی بستگی دارد. تحلیلگران بر این عقیده‌اند زمستان سرد عاملی کلیدی برای قیمت تمام انواع انرژی خواهد بود و عاقلانه‌ترین کار در نظر گرفتن بدترین سناریو یعنی یک زمستان بسیار سرد است.

پیش‌بینی همین سناریو توسط اروپا و چین باعث افزایش قیمت گاز طبیعی شده‌است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما