plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۱۹۱۱۵

دیدار وزیر خارجه ایران با رییس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان با «میشل عون» رییس جمهور لبنان دیدار و رایزنی کرد.
دیدار وزیر خارجه ایران با رییس جمهور لبنان
به گزارش ایصال نیوز، امیر عبداللهیان که شب گذشته به منظور دیدار با مقامات لبنان به بیروت سفر کرده است، صبح امروز پنجشنبه با میشل عون رییس جمهور لبنان دیدار و رایزنی کرد.

گفتگو در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای از محورهای اصلی رایزنی این دو مقام لبنانی و ایرانی است.

 گفتنی است؛ وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که دیشب از مسکو وارد لبنان شد، پس از ورود به فرودگاه بیروت ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در این کشور، گفت:‌ «جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از کمک و حمایت از لبنان، در صورت درخواست هرگونه کمک، دریغ نخواهد کرد».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین افزود: «ما کاملاً اطمینان داریم که لبنان قادر خواهد بود بر همه سختی‌هایی که در حال تجربه است، غلبه کند؛ همانطور که مردم دوست و برادر لبنان بر تمام مراحل سختی که پشت سر گذاشته اند، فائق آمده‌اند». به نوشته المنار، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با مقامات لبنانی، همچنین در سفارت ایران در بیروت با نمایندگان جناح‌ها و نیروهای فلسطینی دیدار خواهد داشت.

وی پیش از این به مسکو رفته و با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرده بود.

در همین حال، دهمین محموله از کاروان محموله سوخت ایران از سوریه عبور کرده و به سوی لبنان در حرکت است. براساس گزارش المنار این کاروان شامل حدود ۶۰ تانکر سوخت امروز وارد لبنان می شود. چند روز پیش نیز یک کاروان دیگر شامل ۱۰۴ تانکر حامل گازوئیل ایران از خاک سوریه وارد سرزمین لبنان شده بود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما