plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۸
کد مطلب : ۱۹۱۰۶

قاسمی: هیچ راهی برای ایران بسته نمی ماند

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در توئیتی با بیان اینکه مشکل مسیر نوردوز به ارمنستان و کریدور قفقاز رفع و به زودی نیز نقشهٔ ترانزیتی آن منطقه کاملا تغییر خواهد کرد، تاکید کرد: هیچ راهی برای ایران بسته نمی ماند.
قاسمی: هیچ راهی برای ایران بسته نمی ماند
به گزارش ایصال نیوز، قاسمی در این توئیت نوشت: با مأموریت ویژه‌ای که به معاونین وزارتخانه داده شد مشکل مسیر نوردوز به ارمنستان و کریدور قفقاز رفع و به زودی نیز نقشهٔ ترانزیتی آن منطقه کاملا تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کسانی که در این خصوص شیطنت کردند بدانند هیچ راهی برای ما بسته نمی ماند اما پل های شکستهٔ پشت سر آنها به سادگی ترمیم نخواهد شد!

گفتنی است؛ از مسیر حدود 400 کیلومتری مرز نوردوز تا ایروان، برای کمتر از 20 کیلومتر آن، کشور آذربایجان ادعای مالکیت دارد و اخیرا برای عبور کامیون‌های ایرانی از این 20 کیلومتر مشکلاتی از جمله پرداخت عوارض و مالیات ایجاد کرده است. چهار روز قبل هیاتی فنی و مهندسی از ایران به سرپرستی «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در سفر به ارمنستان طرح مشارکت ایران در تکمیل جاده ترانزیتی تاتو را بررسی کرد، این مسیر بزودی جایگزین جاده گوریس – قاپان می شود. تکمیل جاده تاتو که تنها کمتر از 15 کیلومتر از آن باقی مانده، به این معنا است که ایران بدون نیاز به ورود به جمهوری آذربایجان، به ارمنستان می‌رسد و از آنجا به روسیه و اروپا متصل می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما