plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۱۹۱۰۲
در دیدار امیرعبداللهیان با لاوروف

وزیر امور خارجه ایران: روسیه جزو اولویت های دولت جدید تهران است

تأکید بر روابط ممتاز و راهبردی ایران و روسیه
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای روسی خود گفت: در سیاست همسایگی دولت جدید در ایران، روسیه جزو اولویت‌های تهران است.
وزیر امور خارجه ایران: روسیه جزو اولویت های دولت جدید تهران است
به گزارش ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان صبح امروز در دیدار با همتای روس خود در محل وزارت خارجه روسیه با تشکر از پیام های تبریک آقایان پوتین و لارورف به مقامات دولت جدید ایران گفت: ایران و روسیه تجربه خوبی در همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر دارند و از همکاری‌های دوجانبه متنوعی برخوردار هستند و در دیدار امروز نیز برای توسعه همه جانبه همکاری ها بین دو کشور گفت‌وگوهای خوبی خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت سرگئی لاوروف همتای روس خود دیروز (سه شنبه) وارد مسکو شد. مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه، موضوعات مورد مذاکره در این سفر اعلام شده است.

وی تصریح کرد: معتقدیم بر اساس حقوق بین الملل و منافع مشترک می‌توانیم همکاری‌های دوکشور در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه تجارت را در تمامی زمینه‌ها توسعه دهیم.

وی افزود: امروز فرصت خوبی است که در مورد برخی تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه آخرین تحولات قفقاز جنوبی، افغانستان و یمن نیز گفت‌وگو و رایزنی کنیم .

امیرعبداللهیان تاکید کرد: در سیاست همسایگی دولت جدید در ایران، روسیه جزو اولویت‌های تهران است.

وی افزود در مذاکرات جدید باید برای دستیابی به جهشی جدی در روابط دو کشور تلاش کرد. وزیر خارجه، روابط دو کشور ایران و روسیه را ممتاز و راهبردی عنوان کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار گفت: به رغم همه گیری کرونا گفت‌و گوها در سطوح سیاسی منظم از جمله در سطح روسای جمهور دو کشور برقرار است. وی افزود: زمینه جدید گفت و گوها پذیرش ایران در سازمان همکاری شانگهای است اما اولویت اصلی مذاکرات برجام است. لاوروف گفت که برجام باید بدون هرگونه موضوعات اضافی اجرا شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما