plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۱۹۱۰۱

مسکو: لاوروف و بلینکن درباره احیای برجام گفت‌وگو کردند

وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی وزاری خارجه روسیه و ایالات متحده آمریکا درباره احیای برجام خبر داد.
مسکو: لاوروف و بلینکن درباره احیای برجام گفت‌وگو کردند
به گزارش ایصال نیوز، وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص احیای برجام گفت‌وگوی تلفنی انجام دادند.

این گزارش حاکی است که تماس تلفنی پیش از ظهر وزرای خارجه آمریکا و روسیه درباره برجام در حالی صورت گرفته است که وزیر خارجه روسیه قصد دارد بعد از ظهر امروز با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

از طرف دیگر، خبرگزاری روسی «تاس» نیز در این خصوص گزارش کرد، وزرای خارجه روسیه و آمریکا در تماسی تلفنی در خصوص چشم‌اندازهای احیای برجام گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «دو طرف درباره چشم‌اندازهای احیای کامل برجام تبادل نظر کردند و همچنین در خصوص شماری از موضوعات دوجانبه نیز بحث‌هایی را انجام دادند».

طبق گزارش خبرگزاری تاس، تماس تلفنی لاوروف و بلینکن به درخواست طرف آمریکایی انجام گرفته است.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت سرگئی لاوروف همتای روس خود در رأس هیأتی شامگاه دیروز سه‌شنبه وارد مسکو شده است و قرار است با همتای خود در خصوص روابط دوجانبه، تحولات قفقاز و برجام  رایزنی کند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما