plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۴
کد مطلب : ۱۹۰۱۶

گفتگوی تلفنی وزیران دفاع آمریکا و ترکیه درباره مسائل منطقه‌ای

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه تلفنی گفتگو و طرفین درباره مسائل منطقه ای گفتگو کردند.
گفتگوی تلفنی وزیران دفاع آمریکا و ترکیه درباره مسائل منطقه‌ای
به گزارش ایصال نیوز، در این تماس تلقنی، طرفین درباره فرصت های موجود برای افزایش و تقویت روابط دفاعی دیرینه بین دو کشور و به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها در مورد مسائل منطقه ای و از جمله تهدیدات مشترک ناشی از تروریسم رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که آمریکا ارزش بسیار بالایی برای روابط دفاعی خود با ترکیه قائل است.

لوید آستین همچنین تاکید کرد که همکاری قوی اخیر بین دو کشور در مورد افغانستان این موضوع را به خوبی نشان داد.

آمریکا روز جمعه در اخطاری به ترکیه اعلام کرد ادامه خرید تجهیزات نظامی از روسیه به قیمت روابط دو کشور و همچنین تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا تمام خواهد شد.

این بیانیه چند روز پس از دیدار رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و گفت و گو در مورد افزایش همکاری‌های نظامی از جمله خرید جنگنده و زیردریایی منتشر می‌شود.

ترکیه که یک کشور عضو ناتو است در سال ۲۰۱۷ بدون توجه به اخطارهای آمریکا قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ را با روسیه امضا کرد.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا که در سوئیس به سر می‌برد به خبرنگاران گفت: ما در هر سطح و فرصتی از ترکیه خواستیم تا سامانه موشکی اس ۴۰۰ را خریداری نکرده و از ادامه خرید تجهیزات نظامی روسیه خودداری کند. ما همچنان این امر و عواقب آن را به ترکیه گوشزد می‌کنیم. سامانه موشکی اس ۴۰۰ با سیستم‌های ناتو سازگار و قابل استفاده نیست.

آمریکا در واکنش به خرید سامانه اس ۴۰۰ از سوی ترکیه، این کشور را از طرح جنگنده اف ۳۵ کنار گذاشت. چندین شرکت ترک در این طرح شرکت داشتند و ترکیه انتظار داشت ۱۰۰ فروند از این جنگنده را دریافت کند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما