plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۹۰۰۶

قطر: جامعه جهانی از انزوای افغانستان جلوگیری کند

در ادامه تلاش قطر برای به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امورخارجه قطر پنجشنبه شب از جامعه جهانی خواست که مانع انزوای افغانستان شود.
قطر: جامعه جهانی از انزوای افغانستان جلوگیری کند
به گزارش ایصال نیوز، بن عبدالرحمن در کنفرانس مطبوعاتی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تعهد دوحه بر حمایت از کشورهای هم پیمان در روند خروج افراد و تسهیل گفت وگو با دولت جدید کابل تأکید کرد. بورل نیز گفت که اتحادیه اروپا به نقش قطر در افغانستان تکیه دارد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد، این اتحادیه به همکاری بیشتر با قطر امیدوار است.

وی پیشتر و پس از خروج شتابزده آمریکا و متحدانش از افغانستان تاکید کرده بود که اتحادیه اروپا باید همکاری‌های خود را با حوزه خلیج فارس تقویت کند.

بورل دیروز پنجشنبه در دوحه پایتخت قطر سرگرم جلسات دوجانبه با مقامات ارشد این کشور شد. دیدار وی با امیر قطر، وزیر امورخارجه و مشاور امنیت ملی این کشور از جمله برنامه‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سفر بود.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس راهی امارات متحده می‌شود تا امروز (جمعه) در «کنفرانس جهانی سیاست» در ابوظبی شرکت کند.

بورل شنبه راهی عربستان خواهد شد تا با وزیر امورخارجه این کشور و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار کند.

وی قرار است با «فیصل بن فرحان» (وزیر امور خارجه عربستان) روز یکشنبه نشست خبری مشترک برگزار کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو هفته پیش هم برای گفت‌وگو با مقامات ارشد عراق درباره مسائل روابط دو جانبه و تحولات منطقه، به ویژه بحران افغانستان به این کشور سفر کرده بود.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما