plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۱۸۹۹۳
در جلسه شورای اداری استان قزوین

محسنی اژه ای: کسانی که کمک و نقد می‌کنند، بر قوه قضاییه منت می‌گذارند

مسئله آب، مسئله مهم کشور است
رئیس دستگاه قضا با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در راستای ارتقای اگاهی مردم و اجرای عدالت و تحقق عدالت اجتماعی، بیان داشت: از کسانی که در جهت ایجاد و تحقق عدالت اجتماعی، رفع ظلم و تبعیض سخن و پیشنهادی دارند با آغوش گرم استقبال می‌کنیم، نقد‌ها را می‌پذیریم و کسانی که کمک و نقد می‌کنند بر ما منت می‌گذارند.
عکس از علی شیربند
عکس از علی شیربند
به گزارش ایصال نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان قزوین ضمن تسلیت ایام اربعین و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: استان قزوین خطه‌ای عالم پرور و شهیدپرور است و بسیاری از علما و شهدای این خطه و این استان مانند مرحوم ابوترابی، شهیدان رجایی، بابایی و لشکری از ستاره‌های درخشان و پرفروغ آسمان تاریخ اسلام هستند.

رئیس دستگاه قضا فرصت خدمت به مردم را یک توفیق الهی دانست و گفت: کوچکترین غفلتی در از دست دادن فرصت‌های خدمت به مردم، غیرقابل پذیرش است و ما باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی فراوانی که در کشور داریم، پیوسته در صدد رفع مسائل و مشکلات مردم باشیم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در استان قزوین، گفت: طبق گفته مسئولان استانی در استان قزوین ۱۰ مشکل اساسی وجود دارد که موضوع آب و فروعات آن باتوجه به درگیر بودن با خشکسالی‌های طولانی از جمله این مشکلات است؛ ما امیدواریم که دولت سیزدهم با اطلاعات و آشنایی که با مشکل آب دارد برای مدیریت مصرف آب در حوزه‌های شرب، کشاورزی و صنعتی و استفاده بهینه از آب برنامه‌ریزی مدونی را ترتیب دهد و دستگاه قضایی نیز در این مسیر کمک کار دولت خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا موضوع محیط زیست را یکی از مسائل حیاتی دانست و تصریح کرد: در استان قزوین موضوع زمین و متفرعات آن و مسئله وقف و حدود آن و موضوعات مترتب بر آن از مسائلی قابل توجه است که برای حل این مسائل باید با هم‌فکری و تلاش جمعی راهکاری اندیشیده شود و دستگاه قضایی برای تشکیل کارگروه‌هایی تخصصی جهت رفع مشکلات این حوزه‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به فعالیت حدود ۳۸ دانشگاه و مرکز علمی در استان قزوین، گفت: برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و سایر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت مراکز دانشگاهی و علمی و روحانیت معظم فعال در استان قزوین بهره‌گیری شود.

رئیس دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه این آمادگی را دارد که قبل از تشکیل یک پرونده قضایی و پیاد‌ه‌سازی آیین دادرسی و قانون مجازات کارگروه‌هایی را برای حل و فصل تخصصی موضوعات مختلف تشکیل دهد و در همین راستا بر ایجاد شعب خاص پیرامون رسیدگی به برخی موضوعات محیط زیستی، صنعتی و حوزه مرتبط با موقوفات تأکید داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه در رفع برخی ناهنجاری‌ها از بخش‌های مختلف فرهنگی و غیرفرهنگی استفاده شود، تصریح کرد: می‌توان تا پایان سال و با تشکیل چند کارگروه مشخص در راستای رفع مشکلات استان قدم برداشت و دستگاه قضا نیز در این مسیر به مسئولان استانی مساعدت خواهد کرد.

وی ادامه داد: جریانات سیاسی نظام در جهت پیشرفت کشور و عزت آحاد جامعه، دلسوز و خیرخواه مردم باشند به گونه‌ای با هم همفکری کنند که با وجود اختلاف سلیقه و فکر، ظرفیت‌ها در جهت منافع و مصالح مردم پایه ریزی شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در راستای ارتقای اگاهی مردم و اجرای عدالت و تحقق عدالت اجتماعی، بیان داشت: از کسانی که در جهت ایجاد و تحقق عدالت اجتماعی، رفع ظلم و تبعیض سخن و پیشنهادی دارند با آغوش گرم استقبال می‌کنیم، نقد‌ها را می‌پذیریم و کسانی که کمک و نقد می‌کنند بر ما منت می‌گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: دشمن نهایت تلاش خود را برای فشار حداکثری بر معیشت و اقتصاد مردم به زعم اینکه بتواند صبر انقلابی مردم را تمام کند به کار بسته است، ولی به لطف خدا نتوانسته و نمی‌توانند.

وی افزود: از سوی دیگر با عملیات روانی و ایجاد حاشیه، نفاق و جدایی انداختن بین افراد را دنبال می‌کنند که باید هوشیار و مراقب بود.

رئیس دستگاه قضا تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعی، بصیرت هرچه بیشتر، مبارزه با فساد و رفع تبعیض را وظیفه‌ای مهم عنوان کرد و بیان داشت: قوه قضاییه مصمم است با قدرت هرچه بیشتر مبارزه با فساد در داخل و خارج از قوه قضاییه و با همه کسانیکه در هر منصب و مقامی هستند، را دنبال کند و البته در این میان مراتب نیز در نظر گرفته می‌شود و اگر با تذکر رفع شود تذکر داده می‌شود و اگر نشد ناگزیر با شمشیر و چوب عدالت، با فساد مبارزه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: قوه قضاییه در این مسیر نیازمند کمک مردم و سایر دستگاه‌ها است.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی با کمک دستگاه قضا باید جلوی ناهنجاری‌های اجتماعی و کسانی که امنیت و آرامش مردم را بر هم می‌زنند، بگیرد.

رئیس دستگاه قضا افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باند‌های مافیایی، جریان‌های سازمان یافته، کسانی که در دستگاه‌های اداری چوب لای چرخ مردم می‌گذارند و با عمل نکردن به وظیفه به مردم خسارت می‌زنند و کسانی که با ترک فعل به مردم آسیب می‌زنند را شناسایی و آن‌ها را به قوه قضاییه معرفی کنند تا دستگاه قضا بتواند به وظیفه خود عمل کند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما