plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۱۸۹۸۵

اقدام مشترک آمریکا و قطر علیه تامین کنندگان مالی حزب‌الله لبنان

آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه علیه مقاومت، روز چهارشنبه اعلام کرد که با همکاری قطر، متحد واشنگتن، اقدام مشترکی را علیه شبکه مالی حزب الله انجام دادند. حزب الله لبنان اخیرا با ابتکار انتقال سوخت مازوت ار ایران به لبنان، موفق به شکستن محاصره اقتصادی آمریکا شد.
اقدام مشترک آمریکا و قطر علیه تامین کنندگان مالی حزب‌الله لبنان
به گزارش ایصال نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که علیه هفت نفر از جمله علی بنایی و علی لاری از اتباع قطر که به طور مخفیانه ده‌ها میلیون دلار را برای این گروه لبنانی ارسال کرده‌اند اقدام می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد  که حزب الله از «شبکه‌های جهانی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های پوششی برای حمایت از فعالیت‌های مخرب خود» استفاده می‌کند.

وی از همکاری قطر در این زمینه قدردانی کرد و در بیانیه‌ای افزود: «این نشان‌دهنده یکی از مهمترین اقدامات مشترکی است که ما تاکنون با شریک خود در شورای همکاری خلیج فارس انجام داده‌ایم و بر همکاری گسترده دو جانبه خود در مقابله با تامین مالی تروریسم تاکید می‌کنیم.»

وی از دولت‌های دیگر خواست که درباره هدف قرار دادن حزب الله از این روش پیروی کنند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین گفت که بحرین حساب‌های بانکی برادرزاده یکی از متهمان را مسدود کرده و سه نفر را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

حزب الله که آمریکا و چند کشور دیگر غربی آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند یک قدرت سیاسی در لبنان است و اخیرا این گروه از ایران توانست سوخت به لبنان منتقل کند.

گفتنی است، دولت قطر هنوز به این بیانیه آمریکا واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما