plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۱۸۹۷۸

سازمان جهانی بهداشت: ابتلا به کرونا ۱۰ درصد کاهش یافت

سازمان جهانی بهداشت از کاهش ده درصدی ابتلا و مرگ و میر مرتبط با بیماری کووید-۱۹ در هفته گذشته خبر داد.
سازمان جهانی بهداشت: ابتلا به کرونا ۱۰ درصد کاهش یافت
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ و مرگ و میر مرتبط با این بیماری در هفته گذشته سیر نزولی خود را ادامه داد.

هفته گذشته حدود ۳.۳ میلیون نفر در جهان به کووید-۱۹ مبتلا شدند و حدود ۵۵ هزار نفر بر اثر آن جان باختند که این ارقام از کاهشی ۱۰ درصدی در هر دو حوزه حکایت دارد.

بنا بر مندرجات گزارش هفتگی سازمان جهانی بهداشت، بیشترین موارد کاهش ابتلا و مرگ و میر در خاورمیانه، شمال غربی آرام و قاره آمریکا مشاهده شده است.

این نهاد نخستین بار دو هفته پیش از کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر مرتبط با کرونا در جهان، با ابتلای هفتگی ۴ میلیون نفر به این بیماری خبر داده بود.

بنا بر این گزارش، مرگ و میر مرتبط با کووید-۱۹ در آفریقا در هفته گذشته ۵ درصد افزایش یافت و در اروپا ثابت ماند. اما این رقم در هفته گذشته در سایر مناطق جهان با کاهشی ۱۵ درصدی مواجه شد. همچنین موارد مرگ و میر در آسیا هفته گذشته ۲۵ درصد کاهش داشت.

سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داد با نزدیک شدن زمستان به نیم‌کره شمالی، احتمالاً ابتلا به کووید-۱۹ در این منطقه سیری صعودی خواهد داشت.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما