plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۱۸۹۶۹

فوران آتشفشان لاپالما در اسپانیا شدت گرفت

فوران آتشفشان لاپالما در اسپانیا که از ده روز پیش آغاز شده بود، همچنان با فعالیت‌های مجدد و قدرت تخریبی بیشتر خسارت‌های زیادی را در این منطقه در پی داشته است. انتشار گازهای سمی این آتشفشان نگرانی جدی ایجاد کرده است.
فوران آتشفشان لاپالما در اسپانیا شدت گرفت
به گزارش ایصال نیوز، با تشدید فوران انفجاری این آتشفشان، روز گذشته گدازه های مذاب ناشی از فعالیت دو دهانه جدید آتشفشانی در منطقه جاری شد و توده گاز متلاطم و قطعات سنگی، اکثر نقاط لاپالما را درگیر کرده است.

حجم انتشار خاکسترها از شامگاه دیروزز سه شنبه به حدی افزایش یافت که علاوه بر توقف مجدد خطوط پروازی مرتبط با لاپالما و برخی جزایر قناری،نگرانی از انتشار گازهای سمی منجر به صدور هشدارهای قرمز بهداشتی شد.

ستون های فورانی به ارتفاعی بیش از 6 کیلومتر بالاتر از سطح دریا رسیده و آثار خاکستر آنها در جزیره های مجاور نیز مجددا قابل مشاهده است.

حجم خساراتی که فوران آتشفشانی در لاپالما به بار آورده آن چنان زیاد بوده که «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا، جزیره را همچنان «منطقه فاجعه بار» اعلام کرده و دولت وعده داده کمک های اضطراری و فوری بیشتری را برای آسیب دیدگان ارسال خواهد کرد.

قدرت فوران آتشفشان «کومبره ویخا» در جزیره لاپالما از روز گذشته بار دیگر افزایش پیدا کرد و مقادیر زیادی خاکستر و دود و گدازه با شدت بیشتری از طرف این آتشفشان به اطراف ساطع شد و با جاری  شدن نهرهای روان سنگ های مذاب،خانه های بیشتری را در خود بلعید و سوزاند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : سکاي نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما