plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۸۹۵۱

راهپیمایی میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) در کربلا

میلیون‌ها زائر از سراسر عراق و کشورهای مختلف برای بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) به سوی کربلا راه افتادند و اوج این حماسه معنوی امروز در کربلا رقم می خورد. در عراق سه شنبه مصادف با روز اربعین است.
راهپیمایی میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) در کربلا
به گزارش ایصال نیوز، در حالی که موکب‌داران عراقی همه توان خود را برای خدمت‌رسانی به زائران عازم کربلای معلا به کاربسته‌اند، مقامات محلی در استان کربلا پیش‌بینی کرده‌اند که تعداد زائران اربعین امسال بیش از سال گذشته باشد؛ در سال گذشته بیش از 14 میلیون زائر حسینی (ع) همزمان با اربعین خود را به کربلا رساندند.

 پیش بینی عتبات مقدسه کربلا آن است که به رغم کرونا و چالشهای بهداشتی و امنیتی، امسال تعداد زائران حسینی به بیش از 15 میلیون نفر برسد که بسیاری از آنان از مناطق دور عراق مانند بصره و از خارج مانند ایران، سوریه و لبنان آمده اند.

گزارش ها حاکی است که تاکنون هیچ مشکلی در تردد زوار روی نداده و طرح امنیتی نیز موفقیت آمیز بوده و هیچ مشکل امنیتی در راهپیمایی اربعین به طرف کربلا حادث نشده است.

 «جاسم فتلاوی» معاون استاندار کربلا گفت، آمادگی‌ها برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین زودهنگام آغاز شد و خدمات امنیتی، انتقال زوار، خدمات بهداشتی و غیره طبق برنامه پیش می‌‎رود.

در همین ارتباط، همزمان با دومین هفته اجرای طرح امنیتی و خدماتی سازمان الحشد الشعبی عراق در کربلای معلی، سرتیپ «علی الحمدانی» فرمانده عملیات «الفرات الاوسط» در سازمان الحشد الشعبی، از مشارکت ۹۵۰۰ نیروی این سازمان در تامین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع)، در این استان خبر داد.

 خبرنگار العالم گزارش داد زوار عراقی پس از پایان اربعین در روز سه شنبه، راهی استانهای خود خواهند شد اما زوار خارجی برای زیارت به دیگر عتبات مقدسه عراق به ویژه سامراء و کاظمین خواهند رفت.

تصاویر مخابره شده گویای التزام زوار به رهنمودهای بهداشتی و امنیتی با تأسی به خط اهل بیت (ع) و نشانگر سطح بالای فرهنگی، سیاسی و اخلاقی آنان است.

از سوی دیگر زوار اعم از عراقی و خارجی در مراسم امروز پرچمهای گروههای مقاومت را برفراشتند تا به دشمن بفهمانند که مسیر حضرت امام حسین (ع) همان مسیر مقاومت، انقلاب و اصلاح است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما