plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۸۹۰۳

اردوغان: نظام سوریه تهدیدی برای ترکیه است

فیصل مقداد: ترکیه به اشغال نظامی شمال سوریه پایان دهد
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دولت دمشق را "خطری" برای کشورش دانست و ابراز امیدواری کرد که رویکرد روسیه نسبت به پرونده سوریه تغییر کند. در مقابل فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه گفت نظامیان غیرقانونی‌ آمریکا و ترکیه، سوریه را ترک کند.
اردوغان: نظام سوریه تهدیدی برای ترکیه است
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از آناتولی، اردوغان روز جمعه در استانبول به خبرنگاران گفت انتظارات زیادی از مذاکراتی دارد که قرار است در ۲۹ سپتامبر با همتای روسی خود ولادیمیر پوتین در شهر سوچی انجام دهد و افزود: "متأسفانه نظام سوریه به مثابه یک مرکز تهدید در جنوب ترکیه است. "

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه انتظار دارد روسیه برای نشان دادن همبستگی با آنکارا "رویکرد متفاوتی" اتخاذ کند ، افزود: باید با هم به این نزاع در جنوب (ترکیه) وارد شویم.

اردوغان با اشاره به اینکه ترکیه دنبال ارتقاء روابط خود با روسیه به سطح کیفی جدید است، توضیح داد که هدف در آنجا افزایش حجم مبادلات تجاری تا مرز ۱۰۰ میلیارد دلار است.

از سوی دیگر، وزیر خارجه سوریه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در باره لزوم پایان دادن به اشغال نظامی شمال سوریه توسط ترکیه و آمریکا گفت: آمریکا باید سوریه را ترک کند در غیر اینصورت با همان تحقیری که در افغانستان مواجه شد، روبرو می‌شود.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه در گفتگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما بر این باوریم که خروج تحقیرآمیز آمریکایی و متحدانش از افغانستان به آنها درس خوبی داده که چطور از منظر بین المللی و در داخل سوریه رفتار کنند.

وی افزود: آنچه اکنون در داخل سوریه به آن نیاز داریم این است که دولت ترکیه را مجبور کنیم تا به حضور نظامی غیرقانونی‌اش در سوریه و قلمروهای کشور پایان دهد و آمریکا نیز سوریه را ترک کند. در غیر اینصورت آنها با نتایج مشابهی که در افغانستان روبرو بودند، مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما