plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۸۹۰۰
در نشست خبری با اصحاب رسانه

استاندار اصفهان: انتقال آب خلیج فارس امکان اجرایی شدن تا ۵ سال آینده را دارد

مسئله کم‌آبی اصلی‌ترین و حادترین مسئله استان است
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه یکی از بی دغدغه ترین راه برای تامین آب استان انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است گفت: امکان اجرایی شدن این طرح بزرگ ۳ الی ۵ سال آینده میسر خواهد شد.
استاندار اصفهان: انتقال آب خلیج فارس امکان اجرایی شدن تا ۵ سال آینده را دارد
به گزارش ایصال نیوز، عباس رضایی جمعه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان در فضای باز استانداری اصفهان درباره عملکرد سه سال اخیر استانداری در حوزه آب افزود: برای انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان مطالعات کارشناسی انجام شد و درنهایت یک شرکت خصوصی متشکل از واحدهای صنعتی آب بر استان با نام شرکت تأمین آب اصفهان ایجاد شد.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با استان‌های واقع در مسیر انتقال آب انجام شد و پیش‌بینی می‌شود این طرح بتواند تا چندین سال دیگر به مرحله اجرا درآید.

استاندار اصفهان مسئله کم‌آبی را اصلی‌ترین و حادترین مسئله استان دانست و ادامه داد: بیشترین تلاش ما در استان صرف موضوع آب می‌شود و امیدواریم مسئولان بعدی استان نیز به همین میزان دغدغه تامین آب را داشته باشند.

وی مصرف بهینه حتی یک قطره آب، ورود بیشتر آب به استان و نیز رعایت اصل احترام درزمینهٔ آب با استان‌های هم‌جوار را از سیاست‌های مهم استان در سال‌های اخیر در موضوع آب برشمرد و تصریح کرد: طرح سامانه دوم، بهشت‌آباد و انتقال آب خلیج‌فارس و سد و تونل کوهرنگ ۳ از مهم‌ترین طرح‌های استان اصفهان در حوزه آب است.

رضایی از طرح سامانه دوم انتقال آب به‌عنوان یک پروژه پدافند غیرعامل یادکرد و اظهار داشت: اگر در ۳ سال اخیر به پروژه گلاب یا همان سامانه دوم ورود پیدا نمی‌کردیم تا ۱۵ سال آینده نیز آغاز نمی‌شد.

وی افزود: حدود ۲۰ سال از آغاز احداث سد کوهرنگ می‌گذرد و این سد در سال ۹۷ حدود ۲۱ درصد پیشرفت داست اما امروز به جرات می‌توان گفت که ۴۹ درصد از این سد احداث و اجراشده است که متأسفانه حدود ۸ ماه است به دلیل مشکلات فنی تا تعیین تکلیف، متوقف‌شده است.

استاندار اصفهان درباره تونل کوهرنگ نیز گفت: این تونل صد درصد تکمیل‌شده و می‌توان تا پایان دی‌ماه ۷۰ میلیون مترمکعب آب از طریق پمپاژ وارد سد چادگان کرد.

رضایی طرح بهشت‌آباد را نیز یک طرح بسیار مهم برای استان اصفهان عنوان و خاطرنشان کرد: با اطلاعات اشتباهی برخی مسئولان و مطرح کردن مسائل زیست‌محیطی برای آن، این طرح به تعویق و تأخیر افتاد ولی شرکت آب نیرو روی روش‌های مختلف آب‌رسانی مطالعاتی انجام داد و مناسب‌ترین روش انتقال آب را از طریق تونل بیان کرد.

وی اشاره کرد: اکنون مجوز احداث ۱۳ کیلومتر انتهایی تونل در استان اصفهان صادرشده است و قرار است بر روی ۴۵ کیلومتر میانی نیز مطالعات بیشتری انجام شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: ۱۵ کیلومتر ابتدایی نیز به‌احتمال‌زیاد لوله‌گذاری خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما