plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۱۸۸۹۱

چین خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که پکن از توافق هسته ای ایران حمایت می کند و خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه تهران است.
چین خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت: پکن مخالف تحریم های ضد ایرانی آمریکا است و از مواضع تهران در حل مسائل مربوط به بازگرداندن تعهدات بین المللی مطابق توافق هسته ای ایران حمایت می کنند.

وی گفت: چین موضع سازنده ایران را تأیید می کند، موضوعی که تهران از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت می کند خواستار مذاکره برای بازگشت به تعهدات طبق توافق است. ایالات متحده باید به سیاست غلط خود در قبال ایران پایان دهد و همه تحریم ها علیه آن کشور را لغو کند.

به گفته وی، پکن با مذاکرات در مورد موضوع هسته ای ایران برای عادی سازی وضعیت کمک خواهد کرد و خاطرنشان کرد که واشنگتن با اقدامات خود، برعکس، تنها تنش را در روند حل این مسئله افزایش می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین  افزود: ما همیشه معتقد بودیم که بازگشت به تعهدات توافق هسته ای ایران برای هر یک از طرفین سودمند است.

گفتنی است که پیش از این سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، همه اقدامات برای جلوگیری از واردات دارو باید غیرقانونی اعلام شود. وی تاکید کرد که تحریم ها شیوه جدیدی از جنگ آمریکا با همه ملت های جهان است. وی همچنین یادآور شد که این تحریم ها مدتها قبل از ظهور برنامه هسته ای ایران علیه تهران اعمال شده است.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما