plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۱۸۸۳۱

مقامات اتحادیه اروپا، آمریکا را به "بی وفایی" متهم کردند

کاخ سفید: از توافق با استرالیا کنار نمی‌کشیم
در پی بحران زیردریایی‌ها با فرانسه، رئیس شورای اروپا با انتقاد شدید از این اقدام دولت بایدن، واشنگتن را به "بی وفایی" متهم کرد.
مقامات اتحادیه اروپا، آمریکا را به "بی وفایی" متهم کردند
به گزارش ایصال نیوز، شارل میشل، رئیس شورای اروپا از ایالات متحده بابت موضوع زیردریایی‌های فرانسه و ایجاد توافق نظامی جدید در اقیانوس هند و آرام به ضرر پاریس به شدت انتقاد کرد.

وی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایالات متحده در مورد موضوع زیردریایی‌ها و تشکیل توافق نظامی جدید در اقیانوس هند و آرام خلف وعده کرده است.

وی افزود: "اتحادیه اروپا از واشنگتن درخواست شفاف سازی دارد تا مقاصد اعلام شده در همکاری بین ایالات متحده، انگلیس و استرالیا را بهتر درک کند زیرا قابل درک نیست."

پیش از این هم اورزولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا از نحوه برخورد با فرانسه درخصوص معامله زیردریایی با استرالیا در چارچوب مشارکت امنیتی آمریکا ، استرالیا و انگلیس انتقاد کرد.

در مقابل دولت آمریکا اعلام کرده که قصد ندارد توافقنامه تامین زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا را به خاطر اعتراض فرانسه و بروز "بحران" بین واشنگتن و پاریس کنار بگذارد.

این اظهارات در یک جلسه مطبوعاتی ویدئویی توسط جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام شد. وی گفت: "ایالات متحده قصد ندارد توافقنامه تامین زیردریایی‌های هسته ای استرالیا را کنار بگذارد."

ساکی گفت که با توجه به بحران سیاسی موجود، بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی او تماس تلفنی برقرار می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور بایدن در روزهای آینده با ماکرون صحبت خواهد کرد و وی تعهد ایالات متحده برای همکاری با یکی از قدیمی‌ترین و نزدیکترین شرکای ما را تأیید می کند.

روابط بین فرانسه از یک سو و ایالات متحده و استرالیا از سوی دیگر پس از آنکه استرالیا قرارداد خرید زیردریایی‌های فرانسوی را لغو و آنها را با زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا جایگزین کرد، وارد یک بحران آشکار شد. پاریس این موضوع را "خیانت و خنجر از پشت" توصیف کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما