plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
کد مطلب : ۱۸۸۱۱

نماینده اصفهان: تخلف در حوزه آب برای عده ای تبدیل به حق شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتکاب تخلف در حوزه آب زاینده رود، برای عده ای به یک حق تبدیل شده است.
نماینده اصفهان: تخلف در حوزه آب برای عده ای تبدیل به حق شده است
به گزارش ایصال نیوز، مهدی طغیانی، روز یکشنبه در دهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در ملاحظات زاینده رود ابتدا باید شفافیت در حوزه مدیریت، منابع آب، حق برداشت، تثبیت حقوق مالکیت، ایجاد حق آبه کشاورزان، ایجاد سازوکار برداشت و برخورد با متخلفان مشخص شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه از این منابع آبی استفاده می کنند اما هیچ کس هم راضی نیست.

وی ادامه داد: موضوع آب استان پیچیده شده است و ما می خواستیم مسوولیت رسیدگی به این موضوع در اختیار یکی دو نفر از نمایندگان قرار گیرد که کسی حاضر به پذیرش این مسوولیت نشد.

طغیانی گفت: در چهار ماه گذشته درآمد مالیاتی ۸۲ درصد، سایر درآمدهای دولت ۶۵ درصد، فروش نفت ۹.۵ درصد و فروش اموال ۲.۳ درصد محقق و در مقابل بدهی کشور ۱۴۴ درصد شده است که با این وضعیت خزانه نمی توان انتظار کمک مالی از دولت داشت.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: بودجه شهرداری ها نباید تنها از محل شهرفروشی باشد بلکه باید از منابع دیگر تامین شود و این نیاز به تغییرات پارادایمیک و تامین منابع لازم برای توسعه شهری دارد.

وی با اشاره به اهمیت میراث تاریخی، گردشگری و قابلیت دانش بنیان اصفهان بیان داشت: ما مخالف مهاجرت نخبگان به اصفهان نیستیم زیرا مهاجرت توده های کارگری به نفع این استان نیست.

یکی دیگر از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تاکنون روایت درستی از اصفهان ارائه نشده و خود ما روی برخورداری استانمان صحه گذاشته ایم، گفت: من نمایندگان ۲ استان همجوار را از نزدیک می شناسم و همه آنها افرادی دلسوز و انقلابی هستند اما تصویری که جلوی چشم آنهاست، ظلم اصفهان است.

امیرحسین بانکی ادامه داد: فریاد آنها بر اساس عرق عدالت خواهی، نه زیاده خواهی است زیرا ما تصویر درستی از محرومیت اصفهان و مشکلات آن به بیرون از استان خود منتقل نکرده ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساله مهاجرت به اصفهان به شهرداری بر می گردد، چرا باید مناطقی مانند حصه و زینبیه اصفهان مهاجرپذیر سایر کشورها باشند.

وی ادامه داد شرایط مناسبی در مناطق حاشیه ای برای مهاجران فراهم است که نیاز به حل ریشه ای دارد.

بانکی گفت: استان های دیگر در کارهای فرهنگی از نطرات اصفهان ان ما استقبال می کنند اما در مسائل اقتصادی و سیاسی به رویارویی با ما می پردازند.

شایان ذکر است، جابه‌جایی غیراصولی جمعیت بدون توجه به زیرساخت‌های لازم، ظلم پروی بر سر موضوع آب و کاهش منابع آبی، مطالبه اعتبارات از معاون ربیس جمهورب و کوتاهی نمایندگان، ملاحظات زیست محیطی، تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری، تخصیص سهم هزینه های تحمیلی مهاجرت از سایر استان ها به اصفهان، در زمره مهمترین مسائل مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما