plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۲
کد مطلب : ۱۸۷۴۴

درخواست روسیه از آژانس انرژی اتمی: تعامل با ایران را سیاسی نکنید

نماینده دائم روسیه در سازمان ها بین المللی در وین بیان داشت که روسیه از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته است تا تعامل با ایران را سیاسی نکند.
درخواست روسیه از آژانس انرژی اتمی: تعامل با ایران را سیاسی نکنید
به گزارش ایصال نیوز، میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: روسیه از شرکای خود در آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهد که تعامل با ایران از جمله در مسئله بخش های شناسایی شده هسته ای را سیاسی نکنند.

اولیانوف ضمن سخنرانی در اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای خاطر نشان کرد: « سوالات باقیمانده از ایران در مورد ذرات شناسایی شده از مواد هسته ای، شایسته توجه چندانی از سوی شورای حکام نیست، به دلیل ماهیت تاریخی یا حتی من می گویم ماقبل تاریخی و عدم خطرات از نظر عدم اشاعه در حال حاضر.

نماینده روسیه افزود: «سیاسی کردن پرونده هسته ای ایران تنها به کار نرمال آسیب می زند. همه ما باید بر مسائل جاری و برنامه ها تمرکز کنیم. ضمن اینکه این برنامه به اندازه کافی زیاد هستند.» 

اولیانوف از دبیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و دولت های عضو خواست که تنش حول این مسائل را کم کرده و آنها را سیاسی نکنند و همچنین همکاری فنی مطمئن و آرام با طرف ایرانی را ارتقاء دهند.

اولیانوف تاکید کرد: « ما به موثربودن هر گونه حدس و گمان سیاسی و فشارهای بیرونی که فقط پرونده را به بن بست می برند، تردید جدی داریم.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما