plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۸۶۳۹

یک نماینده مجلس: دولت برای ثبات قیمت‌ها تدبیری کند

نماینده مردم اردبیل در مجلس تاکید کرد: کنترل روند رشد روزانه قیمت کالاها و حرکت به سمت واقعی کردن قیمت ها یکی از اولویت هایی است که باید از سوی دولت دنبال شود. نماینده مردم اصفهان نیز گفت: مجلس قیمتهایی که در چند هفته گذشته به شدت و آسانسوری بالا رفته است را نمی پذیرد.
یک نماینده مجلس: دولت برای ثبات قیمت‌ها تدبیری کند
به گزارش ایصال نیوز، صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی، درباره اولویت هایی که باید در دولت سیزدهم دنبال شود، بیان کرد: از نظر بنده یکی از اولویت های اصلی دولت باید پرداختن به مسائل اقتصادی باشد؛ در وضعیت موجود اولین کار، ایست روند افزایش قیمت ها و ایجاد ثبات در بازار است و نباید اجازه داد قیمت ها هر روز و هر ساعت تغییر کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید تدبیری برای ثبات قیمت ها صورت گیرد، اظهار کرد: در میان مدت نیز ما باید به سمت واقعی کردن قیمت ها حرکت کنیم، بسیاری از قیمت های امروز کالاها واقعی نیست. در چرخه توزیع کالا متاسفانه بیشتر سوداگران تعیین کننده قیمت ها هستند و در این حوزه با مشکل روبه رو هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حل این مسائل باید در اولویت اول دولت باشد تا معیشت مردم که به یک چالش جدی برای مردم تبدیل شده است، بهبود یابد.

بدری در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر دولت باید برنامه های خود را در حوزه های مختلف نظیر توسعه زیربنایی کشور، توسعه های صنعتی، جذب سرمایه گذار در حوزه پتروشیمی، نفت و گاز و حوزه مسکن همگام با یکدیگر پیش ببرد.

*مجلس کاهش قیمت سیمان و مصالح ساختمانی را دنبال می‌کند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس شورای اسلامی مصرانه موضوع کاهش قیمت سیمان و مصالح ساختمانی از جمله آهن و فولاد را دنبال می کند.

عباس مقتدایی در گفت‌گویی با بیان این مطلب اظهار داشت: این اصرار ما، با برگزاری جلسات متعددی با وزرای جدید درحال پیگیری است، مخصوصا نایب رییس مجلس، به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی این موضوع را با جدیت دنبال می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: مجلس نمی پذیرد قیمتهایی که در چند هفته گذشته به شدت و آسانسوری بالا رفته است، همچنان در همان حالت بماند و تلاش می کنیم قیمتهایی که با رکود دولت دوازدهم نوسان شدید پیدا کرد، در دولت جدید با تشکیل شوراهای مربوطه مرتفع شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است سالیانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، موضوع قیمت مصالح ساختمانی بسیار حائز اهمیت است. مجلس نیز جلسات و پیگیری از وزرای مربوطه را ادامه می دهد.

مقتدایی مطرح کرد: در حوزه کالاهای اساسی مثل گوشت، مرغ، برنج و... نیز جلساتی با محوریت نایب رییس اول مجلس انجام شده و مشخص است دولت و وزرا عزم جدی برای حل مشکلات کشور دارند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما