plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۱۸۶۱۸

تشکیل «نیروی ضربت پهپادی» آمریکا در خلیج فارس

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس «نیروی ضربت پهپادی» تشکیل می‌دهد.
تشکیل «نیروی ضربت پهپادی» آمریکا در خلیج فارس
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد در واکنش به افزایش حملات به کشتی‌ها در سال‌های اخیر، یک نیروی ضربت پهپادی متشکل از پهپادهای زمین به هوا، پهپادهای مخصوص سطح دريا و زیردریایی تشکیل خواهد داد.

مقامات ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است در مورد سامانه‌هایی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت اطلاعات چندانی ندادند ولی تاکید کردند که قابلیت‌های تجسسی و عملیاتی این پهپادها طی ماه‌های آینده تمامی نقاط استراتژیک در مسیرهای انتقال نفت در منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دریادار برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، گفت: «هدف ما استقرار سامانه‌های بیشتری برای کنترل تمامی مسیرهای دریایی چه در آسمان و چه در زیر دریاست.»

تنگه هرمز که حدود ۲۰ درصد از نفت مورد نیاز جهان از آن عبور می‌کند، بخشی از حوزه عملیاتی ناوگان پنجم است. این ناوگان کنترل قلمرو دریایی و آبراه‌های مهم منطقه خاورمیانه از جمله کانال سوئز و باب المندب را نیز بر عهده دارد.

بخشی از سلاح‌ها و سامانه‌هایی که توسط «نیروی ضربت ۵۹» مورد استفاده قرار خواهند گرفت در رزمایش ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام که آوریل امسال برگزار شد شرکت داشتند، از جمله پهپادهای تجسسی هوایی، پهپادهای مخصوص گشت‌زنی روی سطح آب موسوم به «شاهین دریایی» و «شکارچی دریا» و پهپادهای کوچک‌تری که شبیه اژدر هستند و در زیر سطح آب حرکت می‌کنند.

دریادار برد کوپر افزود: «به اعتقاد من شرایط جوی آب‌های منطقه به ما امکان می‌دهد که به خوبی از این سامانه‌ها استفاده کنیم. ما معتقدیم که اگر این روش در آب‌های خاورمیانه موثر باشد می‌توان آن را به مناطق عملیاتی سایر ناوگان‌ها نيز گسترش داد.»

در سال‌های اخیر حملات به کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در سطح منطقه افزایش یافته است. علاوه بر حملات مستقیم، انفجارهای مشکوک در نفتکش‌های متعلق به شرکت‌های غربی و یا شناورهای وابسته به ایران و اسرائیل نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما