plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۱۸۵۹۲
به مناسبت هفته تعاون

۵۲ طرح تعاونی استان اصفهان افتتاح شد

تجلیل از ۱۸ شرکت تعاونی برتر اصفهان
۵۲ طرح تعاونی اصفهان همزمان با سایر نقاط کشور روز سه شنبه و به مناسبت هفته تعاون به بهره برداری رسید و از تعاونی‌های برتر این خطه نیز تجلیل شد.
۵۲ طرح تعاونی استان اصفهان افتتاح شد
به گزارش ایصال نیوز، مراسم بهره برداری از طرح‌های تعاونی و تجلیل از ۱۸ شرکت تعاونی برتر اصفهان به صورت ویدئوکنفراس و همزمان با سراسر کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم که در شهرک صنعتی جوزدان نجف‌آباد برگزار شد، ۵۲ طرح در ۱۷ شهرستان استان اصفهان به بهره برداری رسید.

همچنین به صورت متمرکز و همزمان ۲۶۸ طرح تعاونی در سایر نقاط کشور به بهره برداری رسید.

شهرستان‌های آران و بیدگل، اصفهان، بهره بویین میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خوانسار، خمینی شهر، خور و بیابانک، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فلاورجان، کاشان، لنجان، نایین و نطنز از این طرح‌ها برخوردار شدند.

تعاونی‌های افتتاح شده در استان اصفهان در بخش‌های صنایع دستی، تامین نیاز، چندمنظوره، خدمات، صنعت، عمرانی، کشاورزی و معدن فعالیت می‌کنند.

سرمایه اولیه این طرح‌ها بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و سر جمع سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که برای ۵۳۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

همچنین در این مراسم از ۱۸ تعاونی برتر استان اصفهان و ۲ تعاونی برتر کشوری تجلیل شد.

استاندار اصفهان در این مراسم گفت: اختیارات نهادهای متولی و حمایتی در حوزه تعاون متناسب با ظرفیت و توانایی این بخش برای نیست.

عباس رضایی افزود: توسعه بخش تعاون و بخش خصوصی از ضرورت‌های اقتصاد کشور است که تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی بیان کرد: اختیارات نهادهای حمایتی و بالادستی مثل بانک‌ها برای توسعه بخش تعاون و اقتصاد مردم پایه باید افزایش یابد تا با حمایت از بخش خصوصی فرصت رونق تولید و اشتغال زایی فراهم شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: توسعه اقتصاد شعار نیست و باید زمینه هم فکری و مشارکت بخش خصوصی و مردمی فراهم شود که در این باره بستر سازی برای حضور فعالان این عرصه در نشست‌های اقتصادی در این استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد کشور دارد تصریح کرد: نزدیک به ۲۰ درصد طرح‌های هفته تعاون امسال متعلق به این استان است.

رضایی با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۴۰۰ تعاونی فعال در استان اصفهان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این شرکت‌ها بیش ۵۳ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرده اند.
روزهای ۱۳ تا ۱۹ شهریور، به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما