plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷
کد مطلب : ۱۸۵۲۲

کسب مدال طلا و رکوردشکنی امیری و مدال نقره پوررهنما در پارالمپیک توکیو

در دوازدهمین روز از شهریور ماه، کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ با کسب دو مدال طلا و نقره همچنان خوش درخشیدند.ملی پوش پارادوومیدانی ایران مدال طلای بازی های پارالمپیک توکیو را به سردار شهید قاسم سلیمانی تقدیم کرد.
کسب مدال طلا و رکوردشکنی امیری و مدال نقره پوررهنما در پارالمپیک توکیو
به گزارش ایصال نیوز، با رکوردشکنی حامد امیری؛ شمار مدال‌های طلای کاروان سردار دل‌ها ۲ رقمی شد.

ملی پوش پرتاب نیزه ایران با رکورد شکنی در این رشته دهمین مدال طلای کاوران ورزشی ایران در بازی های پارالمپیک را ضرب کرد.

هر چند که امیری در پرتاب نخست از رکورد جهانی و پارالمپیکی این دسته عبور کرد اما وی در پرتاب چهارم توانست بهترین رکورد خود را ثبت کند؛ ۳۱.۳۵ بهترین رکورد حامد امیری در ۶ پرتاب بود و وی با این رکورد موفق شد مدال طلای خود را در بازی های پارالمپیک قطعی کند.

سرمربی پارادوومیدانی ایران پیشتر نیز با اشاره به موفقیت مهدی اولاد در کسب مدال های پارالمپیکی گفت: برای رسیدن به این موفقیت زحمات زیادی کشیده شد و ۲ سال با این ورزشکار زندگی کردم.

*پارالمپیک توکیو؛ پوررهنما نقره گرفت
پاراتکواندوکار وزن منهای ٧۵ کیلوگرم ایران به عنوان نایب قهرمانی رقابتهای پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو رسید.

مهدی پور رهنما روز جمعه دارنده مدال نقره منهای وزن ۷۵ کیلوگرم مسابقات پاراتکواندوی بازی‌های پارالمپیک بعد از شکست مقابل حریف مکزیکی گفت: در این مسابقه کمی غافلگیر شدم چون که شناخت خوبی از رقیبم نداشتم. دوست داشتم جای دیگری غیر از فینال بازی‌های پارالمپیک با او مسابقه بدهم.

پوررهنما که با شکست رقبای خود به فینال رسیده بود، برابر لوپز گارسیا از مکزیک با نتیجه ٢۶ بر ٢٠ شکست خورد و مدال طلای این رقابت‌ها را از دست داد و به مدال نقره رسید.

پوررهنما، دارنده چهار قهرمانی جهان و ۶ عنوان قهرمانی آسیا که در دور اول رقابت‌ها استراحت داشت، پیش از این به ترتیب فاتح سلیک از ترکیه، نورلان دومبایف از قزاقستان را شکست داده بود.

این پاراتکواندوی قهرمان کشورمان با اشاره به قدرت حریف مکزیکی ادامه داد: به حریف ضعیفی نباختم. او سال ۲۰۱۹ قهرمان جهان شد و نفر رنک یک دنیا است. به حریف ضعیفی نباختم اما شاید اگر قبل از این شانس مسابقه با او را داشتم می‌توانستم بهتر مبارزه کنم.

ایران همچنان در این دوره از مسابقات پارالمپیک جایگاه سیزدهم را حفظ کرده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما