plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۱۸۴۸۵

آمریکا سه پایگاه نظامی خود در سوریه را تخلیه کرد

یک منبع نظامی مطلع در سوریه به العالم گفت که آمریکا سه پایگاه نظامی خود در سوریه را تخلیه کرده است.
آمریکا سه پایگاه نظامی خود در سوریه را تخلیه کرد
به گزارش ایصال نیوز، براساس اطلاعاتی که یک منبع مطلع نظامی به خبرنگار العالم داده است، موقعیت جغرافیایی پایگاه‌های تخلیه شده عبارت است از «یک پایگاه نظامی آمریکا در استان دیرالزور منطقه حق العمر نزدیک چاه‌های نفت استان دیر الزور»، « پایگاهی دیگر در استان حسکه نزدیک منطقه قامشلی منطقه تل البیدر» و سومین پایگاه تخلیه شده «در استان حسکه منطقه قصرک در جنوب قامشلی» است

به این ترتیب روند اخراج آمریکاییان از منطقه با عملیات تخلیه افغانستان وارد فاز جدیدی شده است و بناست تا آخر سال میلادی جاری با ترک عراق تکمیل شود.

به اعتقاد کارشناسان منطقه؛ آمریکا هیچ چاره ای جز نرک منطقه ندارد ودیر یازودمجبور خواهد شد دیگرمناطق اشغالی بویژه درشمال سوریه را هم ترک کند.

العالم در تحلیل این موضوع نوشت: در اینکه نام عقب نشینی‌های آمریکا از منطقه شکست گذاشته شود و یا تغییر استراتژی بنظر می‌رسد نگاهی به نامه اخیر 90 ژنرال آمریکایی بازنشسته به بایدن راهگشا باشد.

این ژنرال‌ها خطاب به بایدن آورده اند: با این شکل از فرار اعتبار آمریکا نزد متحدانش لطمه ای جبران ناپذیر خواهد خورد.

در حالی که دیروز سه شنبه آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان خارج و به تعبیری دقیق‌تر اخراج شد بناست این پروژه در پایان سال جاری میلادی در عراق نیز نهایی شود. در این میان انتشار خبر تخلیه 3 پایگاه از 13 پایگاه نظامی آمریکا در سوریه بدان معناست که مقاومت ضد آمریکایی در منطقه روز بروز به هدف اصلیش یعنی اخراج کامل آمریکا از منطقه نزدیک و نزدیکتر می‌شود.

در صورت تکمیل عقب نشینی بنظر بازندگان اساسی میدان فتنه در سوریه کردهای شمال این کشور باشند که با طناب پوسیده آمریکا به میدان دشمنی با نظام و مردم سوریه رفتند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما