plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۳
کد مطلب : ۱۸۴۸۳

ملا هبت الله آخوندزاده رئیس حکومت افغانستان شد

گروه طالبان پس از گذشت سه هفته از تصرف کابل اعلام کرد که هبت الله آخوندزاده رهبر طالبان، ریاست دولت فراگیر افغانستان را برعهده می گیرد.
ملا هبت الله آخوندزاده رئیس حکومت افغانستان شد
به گزارش ایصال نیوز، طالبان چهارشنبه شب اعلام کرد که ملأ هبت الله آخوندزاده- رهبر این گروه- ریاست دولت افغانستان را برعهده خواهد داشت.

شبکه طلوع نیوز به نقل از طالبان خبر داد: مشورت‌ها برای دولت جدید تقریباً به اتمام رسیده و همچنین مذاکرات لازم برای کابینه انجام شده است. دولت اسلامی که ما به زودی اعلام می‌کنیم، الگو و نمونه‌ای برای ملت خواهد بود.

از سوی دیگر، «عباس استانکزی» عضو ارشد هیأت طالبان در قطر پیشتر به بی‌بی‌سی گفته بود که دولت جدید افغانستان ظرف دو روز آینده، معرفی خواهد شد.

او در ادامه اظهارات خود افزود: این دولتی فراگیر خواهد بود و زنان در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت البته نه در سطح وزیران حال آنکه عدم همکاری آنها با دولت تحت حمایت آمریکا هم یکی از شروط است.

«انس حقانی» از رهبران ارشد طالبان هم در گفتگو با الجزیره با بیان اینکه طی روزهای آینده دولت جدید افغانستان تشکیل خواهد شد، گفت: در حال رایزنی برای تشکیل دولت فراگیر هستیم.

 حقانی افزود: حدود ۹۰ درصد از ترکیب دولت مشخص شده و پس از تشکیل دولت در آینده نزدیک، نام اعضای تشکیل دهنده آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه هدف دولت جدید را خدمت‌رسانی به مردم افغانستان و دین اسلام معرفی کرد و گفت: «ما با مقامات سابق کشور در حال گفت‌وگو هستیم تا بتوانیم دولتی فراگیر تشکیل داده تا آنان عضوی از این دولت باشند، دولتی که در آینده تشکیل می‌شود باید به قوانین اسلام و شرع و حقوق بشر و زنان پایبند باشد.»

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما