plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۱۸۳۴۱
در دفاع پایانی از وزیران پیشنهادی

رئیسی: بررسی دغدغه مند صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس جلوه ای از مردم سالاری دینی است

مردم باید تغییرات را در زندگی و سفره خود حس کنند
رئیس جمهور بررسی دغدغه مند همراه با حساسیت صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی را جلوه ای از مردم سالاری دینی دانست و گفت: بیان این حساسیت‌ها هم برای وزرایی که مجلس به آنها رأی اعتماد خواهد داد و هم برای عموم مردم که بدانند حساسیت نمایندگان آنها در مجلس نسبت به مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اداره کشور چیست، کار مفید و مهمی است.
رئیسی: بررسی دغدغه مند صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس جلوه ای از مردم سالاری دینی است
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر چهارشنبه در آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی و در دفاع پایانی از برنامه های دولت و وزیران پیشنهادی، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دولت، تاکید کرد: معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی براساس شاخص‌هایی از جمله کارآمدی، تخصص، مردم داری، فساد ستیزی و صداقت با مردم بوده است که نسبت به آن در دوره انتخابات به مردم قول داده بودم.

حجة الاسلام رئیسی با بیان اینکه در فرایند بررسی کارنامه وزیران پیشنهادی برای معرفی به مجلس صلاحیت علمی و همچنین صلاحیت عملی و اجرایی مورد تاکید بوده و مد نظر قرار داشته است، گفت: صلاحیت وزرای محترم نسبت به سلامت نفس و داشتن شرایط لازم برای سالم بودن از هرگونه شائبه‌های فساد و کجی و آلودگی، مسأله مهم ماست که این شرط، شرط مطلق نسبت به همه عزیزان به عنوان محور مورد توجه بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این شرط، شرطی نیست که بشود از آن گذشت،تاکید کرد: دولتی که می‌خواهد فساد ستیز باشد، حتماً باید عناصر پاکدست و فساد ستیز امر اجرای آن را به دست بگیرند.این جزو تأکیدات ما بوده است و شرطی نیست که فقط در ابتدا ضرورت داشته باشد بلکه تداوم آن هم ضروری و لازم است.

آقای رئیسی اظهار داشت: تمام دست اندرکاران دولت باید بدانند امروز سلامت یک امر محوری در دولت است و کوچکترین ناسلامتی تحمل نخواهد شد، شرط اساسی خدمت در این دولت پاکدستی است و این شرط مهم همواره در دولت مردمی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد، گفت: هیچ اتهام مستقر شده نسبت به هیچکدام از وزیران وجود ندارد و خط قرمز ما در مبارزه با فساد فقط بدون استناد سخن گفتن و اتهام زدن است.

رییس جمهور در ابتدای سخنان خود در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور که مجاهدانه از جان مردم صیانت می‌کنند، از نمایندگان مجلس، هیات رئیسه و کمیسیونهای تخصصی بخاطر تلاش حدود ۲ هفته‌ای برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و همچنین ابتکار رئیس مجلس در این رابطه تشکر کرد.

حجة الاسلام رییسی با اشاره به  فرآیند معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس خاطرنشان کرد: در سایتی که برای نظرخواهی از مردم معرفی کردیم و از ناحیه نخبگان و بسیاری از جوانان عزیز و کادرهای فعال در سازمان‌ های اداری، استقبال شد، نام ۲ وزیر نبود، دلیل‌ آن هم این بود که از یک مجموعه امنیتی مثل وزارت اطلاعات و وزارت دفاع بودند و در این خصوص با نیروهای مسلح در وزارت دفاع و با نخبگان و کارشناسان در وزارت اطلاعات، مشورت کردم.

رئیس جمهور افزود: اما نسبت به ۱۷ وزیر دیگر، برخی نامشان، ۲۰ تا ۶۰ بار از ناحیه مردم در این سایت تکرار شده بود به عنوان اینکه اینها کسانی هستند که می‌توانند در مدیریت  مورد استفاده باشند و از بقیه هم در رده‌های مدیریتی بعدی ، استفاده خواهیم کرد و این بانک اطلاعاتی بعداً در اختیار آقایان وزرا قرار خواهد گرفت تا از پیشنهادات مردم استفاده و بهره بگیرند.

آقای رییسی با بیان اینکه علاوه بر فرآیند بررسی در کمیته‌ها و کارگروه‌های مسئول، استعلام از مراکز اطلاعاتی و قضایی هم در دستور کار بود، اظهارداشت: نسبت به صلاحیت تک تک کسانی که در معرض وزیر شدن بودند، استعلام هایی گرفته شده که جا دارد از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور و همچنین از دیوان محاسبات تشکر کنم بخاطر اینکه در این استعلام ها و پاسخ استعلام کمک کردند که بتوانیم اطلاع بیشتری نسبت به صلاحیت وزرا و شرایط علمی و عملی آنها پیدا کنیم.

رییس جمهور تاکید کرد: صلاحیت وزراء و سلامت نفس و داشتن شرایط لازم برای سالم بودن از هرگونه شائبه‌های فساد و کجی و آلودگی، مسأله مهم و شرط مطلق ما است و شرطی هم نیست که بشود از آن گذشت، لذا سلامت عزیزان معرفی شده، مورد تأکید بوده چون دولتی که می‌خواهد فساد ستیز باشد، حتماً باید عناصر پاکدست و فساد ستیز، امر اجرای آن را به دست بگیرند. لذا این جزو تأکیدات ما بوده است.

دکتر رییسی تصریح کرد: این شرطی نیست که فقط ابتدائاً ضرورت داشته باشد بلکه استدامتاً هم ضرورت دارد. این شرطی نیست که امروز مورد تأکید باشد و فردا بعد از رأی اعتماد مورد تأکید نباشد، همواره مورد تأکید است و این را آقایان نمایندگان، خانم‌های گرامی بدانند، هر زمانی معلوم شود نسبت به کسی که با دولت همکاری می‌کند، نه فقط در جایگاه وزیر بلکه در جایگاه معاون وزیر، در جایگاه مدیرکل، تمام دست‌اندرکاران دولت باید بدانند، امروز سلامت یک امر مهم و محوری در دولت است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه کوچکترین ناسلامتی تحمل نخواهد شد، گفت: در دولتی که می‌خواهد خدمتگزار مردم باشد و شرط اساسی‌اش پاکدستی است بدانند که ما سلامت نفس را و دوری از فساد و آلودگی را در این دولت جزو مسایل محوری و اساسی می‌دانیم ، مسأله سلامت یک موضوع کاملاً محوری است که باید همواره مورد توجه باشد، لذا این شرط همواره به عنوان شرطی است که باید مورد توجه همه ما در دولت مردمی قرار بگیرد.

دکتر رییسی با تاکید بر اینکه در مورد مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد، اظهار داشت: شرط ضمنی که مردم عزیزمان برای رأی به بنده داشتند ولو به زبان جاری نکرده باشند اما به قول ما طلبه‌ها دلالت التزامی دارد، موضوع مبارزه با فساد است.
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما