plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۱۸۲۹۷

اعتراف بلینکن: از طالبان اجازه گرفتیم

نیکی هیلی: طالبان آمریکایی‌ها را به گروگان گرفته‌اند
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس اذعان کرد که واشنگتن در زمینه عملیات تخلیه اتباع آمریکایی از فرودگاه کابل با طالبان در تماس است. در مقابل، نیکی هیلی با انتقاد از عملکرد دموکرات ها در دولت بایدن گفت: رییس جمهوری کاملا در برابر طالبان تسلیم شده است.
اعتراف بلینکن: از طالبان اجازه گرفتیم
به گزارش ایصال نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با برنامه «در پیشگاه مردم» شبکه سی بی اس تایید کرد که واشنگتن در زمینه عملیات خروج نیروهای آمریکا و نیز اتباع آمریکایی از فرودگاه کابل، با طالبان در تماس است.

براساس این گزارش، مجری برنامه از بلینکن پرسید، «آقای وزیر ممکن است برخی از مخاطبان بخواهند بدانند که آیا ما برای خروج شهروندانمان از کابل باید از طالبان اجازه بگیریم؟ این درست است یا نه؟»

بلینکن در پاسخ گفت: «آنها کنترل کابل را در اختیار دارند. این یک واقعیت است. واقعیتی که ما باید آن بپذیریم.»

میجر گرت از بلینکن پرسید: «چطور با این موضوع کنار آمدید؟»

وزیر خارجه آمریکا گفت: تمرکز من، تمرکز همه ما روی خروج افراد و اطمینان از این است که هر کاری می‌کنیم که آن را انجام دهیم. در این راستا، من فکر می‌کنم نیاز است که با طالبان که پایتخت افغانستان را در کنترل خود دارد در تماس باشیم.

وی افزود: تا کنون موفق شدیم 30 هزار نفر را از فرودگاه کابل خارج کنیم و طی 24 ساعت 8 هزار نفر را تخلیه کردیم واین کاملا خارق‌العاده است! بدون برنامه ریزی و تمرکز زیاد این اتفاق هرگز نمی‌افتاد. این چیزی است که ما روی آن تمرکز داریم و درحال انجام این ماموریت هستیم.

وزیر خارجه آمریکا که به خاطر خروج عجولانه نظامیان این کشور از افغانستان تحت انتقادات زیادی قرار گرفته است روز گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با اشاره به روند کند خروج شهروندان و اتباع خارجی از این کشور تصریح کرد، ما با تعداد زیادی از کشورها توافق کرده‌ایم که به ما در انتقال این افراد از فرودگاه کابل به ما کمک کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز یک شنبه شب به وقت محلی تصریح کرد واشنگتن با طالبان درباره امنیت اطراف فرودگاه کابل مذاکره کرده و آنها همکاری کردند.

*نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل: باورکردنی نیست که طالبان شهروندان آمریکایی را به گروگان گرفته اند.

نیکی هیلی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی بی اس در اعتراض به نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: آنها با طالبان مذاکره نمی کنند و به طور کامل تسلیم طالبان شده اند. آنها پایگاه هوایی بگرام را که مرکز اصلی ناتو بود، تسلیم کردند.

خانم هیلی در ادامه افزود: آنها ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات و سلاح تسلیم طالبان کردند که باید از آنجا خارج می کردیم. آنها مردم آمریکا را تسلیم کرده اند و در واقع نیروهای ما را قبل از خارج شدن شهروندان آمریکا بیرون کشیده اند و آنها متحدان افغان ما را هم رها کردند.

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در ادامه انتقادات خود از عملکرد دموکرات ها در دولت بایدن گفت: رییس جمهوری کاملا در برابر طالبان تسلیم شده است.

هیلی با حمایت از سیاست های دونالد ترامپ در خاورمیانه گفت: در چهار سال دوره ترامپ، افغانستان امن بود. ما مطمئن شدیم که تروریسم را دور نگه داشته ایم و از موقعیت قدرتمندی برخورداریم.

هیلی در حالی مدعی ایمن بودن افغانستان در زمان ریاست جمهوری سابق آمریکا است که تنها در چهار سال دولت ترامپ بیش از 60 نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته شدند.

در مجموع باید گفت که از زمان حمله آمریکا در سال ۲۰۰۱ به افغانستان، بیش از ۲۴۰۰ تفنگدار آمریکایی کشته شده اند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما