plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۹
کد مطلب : ۱۸۲۲۸

اشرف غنی: من در امارات هستم

رئیس جمهور مستعفی و فراری افغانستان گفت که من در زمان حاضر در امارات هستم. وزیر خارجه امارات متحده عربی حضور محمد اشرف غنی به همراه خانواده‌اش در ابوظبی را تأیید کرد.
اشرف غنی: من در امارات هستم
به گزارش ایصال نیوز، محمد اشرف غنی در یک پیام ویدئویی افزود: در کاخ بودم که محافظان به من خبر دادند که پس از ورود طالبان به کابل نوعی کودتا روی خواهد داد لذا مجبور شدم از شهر خارج شوم تا عامل خونریزی نباشم.

غنی گفت: من افغانستان را نفروختم و فرار نکردم بلکه به من گفتند که تحت تعقیب هستم.

وی ادامه داد که دارایی ام فقط عمامه و کفش و چند کتاب است که با خود آوردم و افغانستان را ترک کردم همانطور که ملا عمر 20 سال قبل آن را ترک کرد.

اشرف غنی خاطر نشان کرد که مردم افغانستان صلح می خواهند و من به تلاش کرزای و عبدالله عبدالله رئیس کمیته آشتی در این زمینه احترام می گذارم و در آینده نزدیک به کشور بازخواهم گشت.

گفتنی است؛ وزیر خارجه امارات متحده عربی دیروز چهارشنبه ۲۷ مرداد گفت که اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان،با خانواده اش در پایتخت امارات متحده عربی (ابوظبی) است و مقامات امارات، او را به دلایل بشردوستانه پذیرفته‌اند.

پنج روز قبل و پس از آنکه کابل به دست نیروهای طالبان سقوط کرد، اشرف غنی از کابل خارج شد، رسانه‌های افغانستانی گزارش دادند که وی به اوزبکستان یا تاجیکستان رفته و از آنجا به عمان منتقل شده است، در نهایت اکنون اقامت وی در ابوظبی پایتخت امارات تأیید شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما