plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۱۸۱۳۶

با تصرف استان لوگر، طالبان به ۵۰ کیلومتری جنوب کابل رسید

شیر هرات تسلیم طالبان شد
یکی از قانونگذاران ولایت لوگر افغانستان عصر امروز (جمعه) تایید کرد که طالبان "پل علم" مرکز ولایت لوگر را در شرق این کشور تصرف کرده و به ۵۰ کیلومتری جنوب کابل رسیده‌اند.
با تصرف استان لوگر، طالبان به ۵۰ کیلومتری جنوب کابل رسید
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سعید قریب‌الله سادات،‌ قانونگذار ولایت لوگر گفت: اکنون(ظهر جمعه) ولایت لوگر صد درصد در کنترل طالبان است. آنها مرکز ولایت را تصرف کرده‌اند. هیچ درگیری در حال حاضر دیده نمی‌شود. بسیاری از مقام‌ها به کابل گریخته‌اند.

همچنین ذبیح الله مجاهد روز جمعه در توئیتی اعلام کرد که تمام ادارات دولتی شهر ترینکوت و مرکز استان اورزگان را در دست گرفته اند.

مجاهد همچنین مدعی شده است که عبدالقیوم رحیمی استاندار لوگر در جنوب کابل نیز به طالبان پیوسته و مقر استانداری لوگر نیز از کنترل دولت خارج شده و جنگ در مقر نیروهای امنیت ملی ادامه دارد.

در همین حال، خبرهای منتشر شده که حاکی از گریختن "امرالله صالح"، معاون اول اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به تاجیکستان بود، صحت ندارد.

یکی از منابع مطلع در کمیته امنیت ملی تاجیکستان به اسپوتنیک گفت: گزارش‌ها درباره فرار صالح صحت ندارد.

* شیر هرات تسلیم طالبان شد

در همین حال، مقام‌های محلی افغان امروز گزارش دادند که طالبان با تصرف بیشتر مناطق هرات که سومین شهر بزرگ افغانستان به شمار می‌رود، محمد اسماعیل خان، از فرماندهان کهنه‌کار محلی که رهبری مقاومت در برابر این گروه شبه‌نظامی را برعهده داشت، دستگیر کرده است.

اسماعیل خان معروفترین فرمانده شبه‌نظامیان بر ضد طالبان که در دهه ۷۰ زندگی خود است، ‌به همراه والی و مقام‌های امنیتی به طالبان تحویل داده شد.

دستگیری این فرد که توسط ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تایید شده، ‌یکی از مهمترین نشانه‌های افول نمادهای مقاومت شهر هرات است.

همچنین تصاویر دستگیری اسماعیل خان در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

اسماعیل خان که به "شیر هرات" مشهور است در نبردهای افغانستان که به دخالت شوروی در ۱۹۷۹ منجر شد، حضور داشت.

بازگشت او به خط مقدم در ماه گذشته میلادی نشانه‌ای واضح از افزایش تهدیدها علیه هرات بود.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما