plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۱۸۰۹۷
در جمع خبرنگاران مطرح کرد

دکتر زالی: همه ظرفیت‌ها برای واردات واکسن بسیج شود

امروز قرنطینه حیاتی است/بستری ۹ هزار و ۶۲۰ بیمار کرونا در تهران
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، مهمترین راهکار برای عبور از بحران کرونا بسیج همه توانمندی و ظرفیت کشور برای ورادات واکسن کرونا اعلام کرد.
دکتر زالی: همه ظرفیت‌ها برای واردات واکسن بسیج شود
به گزارش ایصال نیوز، دکتر علیرضا زالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای واردات واکسن کرونا باید کار جمعی جهادی انجام و از تمام ظرفیت‌ها از جمله دیپلماسی استفاده شود.

وی تاکید کرد که به هر طریق ممکن از بازار جهانی باید واکسن کرونای استاندارد ، تهیه شود.

لاک دان ۲ هفته ای کشور حیاتی است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، راهکار دوم برای برون رفت از این بحران را لاک دان ۲ هفته ای کشور و تهران اعلام کرد و گفت: هرچند این تصمیم تلخی است اما برای جلوگیری از مرگ و میر فزاینده اجرای آن را باید بپذیریم.

وی تاکید کرد که باید همه کشور همکاری کنند ، به عبارتی قرنطینه و منع تردد ۲ هفته ای  تصمیم حاکمیت باشد نه یک وزارتخانه یا یک دستگاه.

وی ادامه داد: تمام برنامه های اقتصادی مردم  از قبیل عوارض، مالیات ، پرداخت قبوض و بیمه ها در این دو هفته تعطیل شود و فرصت جدیدی به فعالان اقتصادی داده شود.
وی ادامه داد: تمام اسناد الزام اور اقتصادی برای مردم عادی باید متوقف شود و فرایندهای اجتماعی کاهش پیدا کند.

زالی افزود: این دوهفته هرچه سریع تر باید اجرا شود، زمان بگذارد ویروس دلتا در سطح شهر بیشتر می چرخد و ان موقع اثر بخشی خود را از دست می دهد به عبارتی هرچه زمان بگذارد و لاک دان دیرتر اجرا شود عوارض بیماری بیشتر است.

وی افزود: لاک دان کمتر از ۲ هفته ارزشی ندارد و نباید ان را انجام دهیم و همه کشور باید برای اجرای کامل و دقیق آن، کمک کنند.

وی ادامه داد؛ اقناع سازی مردم در این زمینه بسیار مهم است چرا که در این مدت  به مردم آسیب وارد می‌شود پس باید کمک شان کرد.

وی در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که شهریور سختی را پیش بینی کردند، ایا وضعیت این طور است یا نه؟ گفت : به احتمال فراوان شهریور سخت کرونایی را در پیش داریم‌.
زالی افرود: با توجه به سرایت پذیری بالاتر ویروس کرونا،  طولانی تر بودن بیماری و بار ویروسی بالاتر در مبتلایان، مردم بسیار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار  دارند.
وی گفت: هیچ تغییری در شرایط فعلی شاهد نیستیم ، انتظار نداریم که تغییر جدی در روند بیماری کرونا ایجاد شود.
وی افزود؛ تامین واکسن وارداتی و لاک دان به عنوان مهمترین مداخلات برای جلوگیری از روند بیماری هستند که اگر این اقدامات انجام نشود، بعید است بیماری فروکش کند.  

به گفته فرماندع عملیات مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران دانشگاه های خط مقدم مقابله با کرونا وضعیت بسیار بحرانی در مواردی مانند نیروی انسانی و منابع مالی دارند و به عبارتی دانشگاه در خشکسالی مالی به سر می برند.
زالی پیشنهاد داد از هر منبع ممکن باید شارژ اورژانسی شوندو نیروهای انسانی جدید و تازه نفس به دانشگاه های علوم پزشکی اضافه شوند.
وی ادامه داد؛ تصمیم جدی و ملی برای نیروی خسته بهداشت و درمان باید گرفته شود . مشوق هایی از قبیل تغییر وضعیت، ارتقای شغلی برای آنان باید دیده شود.


۹۶۲۰ بیمار کرونا در تهران بستری هستند

زالی افزود: تا ۸صبح امروز ( چهارشنبه) بستری ها در بیمارستان های تهران به ۹ هزار و ۶۲۰ رسیده که از این تعداد ۲هزار ۵۴۰ بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید که بستری شدند به هزار و ۹۰۰ بیمار رسیده است.

زالی گفت: تعداد مراجعان سرپایی روزانه ما همچنان حدود ۲۵ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته بیش از ۹۷ هزار دز واکسن تزریق شد، گفت: مجموع واکسن تزریقی در تهران به ۲ میلیون و ۶۶۰ دز رسید که از این تعداد ۶۱۷ هزار نفر هر ۲ دز را دربافت کردند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما