plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۱۸۰۵۸

کاهش بهای جهانی نفت و طلا

تداوم شرایط ناپایدار اقتصادی حاکم بر جهان و شیوع سویه دلتای ویروس کرونا بهای نفت و طلا را کاهش داد.
کاهش بهای جهانی نفت و طلا
به گزارش ایصال نیوز، صبح امروز دوشنبه خبرگزاری رویترز اعلام کرد، بهای جهانی نفت ۲ درصد کاهش یافت و سیر نزولی هفته گذشته را تداوم داد و نگرانی‌ها درباره تأثیر محدودیت‌های کرونایی در آسیا - به‌خصوص در چین - بر روند بهبود اقتصاد جهان افزایش داد.

همچنین تقویت ارزش دلار در برابر سایر ارزها یکی دیگر از دلایل کاهش بهای جهانی نفت محسوب می‌شود. صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۴۱ سنت کاهش، معادل ۲ درصد، به ۶۹ دلار و ۲۹ سنت رسید.

بهای نفت برنت هفته گذشته ۶ درصد تنزل کرده بود که سنگینترین سقوط آن در ۴ ماه اخیر محسوب می‌شود. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۱ دلار و ۳۲ سنت کاهش، معادل ۱.۹ درصد، ۶۶ دلار و ۹۹ سنت معامله شد.

بهای این شاخص مهم نفتی هفته گذشته نزولی ۷ درصدی را تجربه کرده بود که در ۹ ماه اخیر بی‌سابقه است. تشدید محدودیت‌های کرونایی در چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، به نگرانی‌ها درباره رشد اقتصاد جهان دامن زده است.

شیوع سویه دلتای ویروس کرونا بسیاری از کشورها را با چالش‌های مهمی مواجه کرده است که می‌تواند رشد اقتصادی آنها را کُند کند.

این در حالی است که صبح روز دوشنبه بهای جهانی طلا نیز با نزولی ۴.۴ درصدی مواجه شد و به پایینترین سطح در بیش از ۴ ماه اخیر رسید.

نگرانی‌ها درباره احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا یکی از مهمترین دلایل کاهش بهای جهانی طلا به شمار می‌رود.

هم‌اکنون هر انس طلای اسپات ۱۷۲۲ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما