plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۱۸۰۲۹

سومین و عجیب‌ترین مدال طلا ایران در المپیک توکیو کسب شد

سجاد گنج‌زاده نماینده کاراته کشورمان در فینال وزن 75+کیلوگرم المپیک 2020 توکیو علی رغم بیهوش شدن موقتی در هنگام مبارزه، قهرمان شد.
سومین و عجیب‌ترین مدال طلا ایران در المپیک توکیو کسب شد
به گزارش ایصال نیوز، سجاد گنج‌زاده نماینده کاراته کشورمان در فینال وزن 75+کیلوگرم المپیک 2020 توکیو در شرایطی که 4 بر 1 از نماینده عربستان عقب بود به دلیل ضربه وارده از طرف حریف، بیهوش شد و با برانکارد از تاتامی خارج شد.

سجاد گنج زاده شروع خوبی در این مسابقه نداشت و پس از اینکه در یک غفلت با یک ضربه سه امتیازی از حریف عربستانی خود عقب افتاده بود، در ادامه یک امتیاز دیگر هم به این حریف سرپنجه و آماده داد تا شرایط برای او در ادامه کار سخت تر شود. پیش از اینکه به نقطه عطف این مسابقه تاریخی برسیم، گنج زاده با از کار انداختن پاهای بلند و فعال طارق حمدی و یک ضربه به صورت او توانست یک امتیاز بگیرد؛ اما این همان ثانیه‌هایی بود که به مهم ترین لحظه بازی ختم شد.

پس از اینکه داور وسط دوباره دستور مجدد آغاز بازی را داد، گنج زاده حمله ای را با دست راستش برای ضربه زدن به صورت طارق حمدی آغاز کرده بود، اما در همین لحظه این ورزشکار عربستانی خودش را عقب کشیده بود و با پای چپ برای افزایش امتیازاتش حمله ور شده بود؛ حمله‌ای که با اصابت روی پای چپ ورزشکار عربستانی با گردن گنج زاده همراه شد و به صدم ثانیه نکشید گنج زاده با حالتی نگران کننده و کاملا بی تحرک نقش بر زمین شده بود.

سجاد گنج زاده به حالت بیهوشی رفته و در شرایطی که داور تازه شمردن 10 ثانیه‌ایش تمام شده بود، پزشکان بلافاصله وارد تاتامی شدند تا شرایط او را مورد بررسی قرار دهند. داوران پس از مشورت با یکدیگر ضربه را غیرمجاز دانسته و حکم به قهرمانی نماینده ایران دادند.

طارق حمدی پس از رای داوران نیز این شکست را باور نداشت و با اشک به رختکن رفت تا روز بسیار تلخی برای او که مدال طلا را در یک قدمی خود می دید، رقم بخورد.

این ها تمام اتفاقات یکی از عجیب و غریب ترین رقابت های تاریخ المپیک برای ایران بود که به کسب یک طلا منجر شد و جالب اینکه در دقایقی که بسیاری از علاقمندان به ورزش و قطعا خانواده گنج زاده با نگرانی منتظر اعلام خبری در مورد سلامتی این تکواندوکای کشور بودند، شاهد پخش سرود حماسی بودیم!

البته پس از چند دقیقه اعلام شد که گنج زاده به هوش آمده و می تواند خودش برای گرفتن مدال روی سکو برود.

این ماجرای عجیب سومین طلای کاروان ایران در المپیک توکیو بود که تمام کلیشه‌های قبلی ما در مورد داوری های میان دو کشور ایران و عربستان و همینطور ذهنیتی که در مورد ناک اوت شدن یک ورزشکار داریم را از بین برد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما