plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۱۸۰۲۳
در دیدار فرمانده الحشد الشعبی عراق

شمخانی: انتخابات آتی عراق میدان مهمی برای تداوم مردم‌سالاری است

تأکید بر تسریع در اجرای مصوبه خروج نیروهای بیگانه از عراق
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: انتخابات آتی در عراق میدان مهمی برای تداوم مردم‌سالاری و تثبیت نقش موثر سیاسی مردم عراق در تعیین سرنوشت خود است.
شمخانی: انتخابات آتی عراق میدان مهمی برای تداوم مردم‌سالاری است
به گزارش ایصال نیوز، علی شمخانی روز شنبه در دیدار فالح الفیاض فرمانده الحشد الشعبی عراق با تجلیل از نقش تعیین‌کننده الحشد الشعبی در تامین امنیت و ثبات در عراق، این نهاد مردمی را یادگار ارزشمند و ماندگار فرماندهان بزرگ مقاومت اسلامی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توصیف کرد.

نماینده مقام معظم رهبری، ضرورت حفظ و تقویت الحشد الشعبی عراق و لزوم هماهنگی و هم‌افزایی این نیروی توانمند مردمی با ارتش این کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وحدت و انسجام مردم، دولت و نیروهای مسلح عراق زمینه‌ساز امنیت پایدار در این کشور خواهد بود.

شمخانی با اشاره به مصوبه مجلس ملی عراق درخصوص خروج نظامیان بیگانه از این کشور گفت: تسریع در اجرای دقیق و کامل این مصوبه علاوه بر کاهش چشمگیر تنش‌های امنیتی و حتی سیاسی در عراق، گام بلندی در استقرار ثبات و امنیت بیشتر در منطقه است.

وی انتخابات آتی در عراق را میدان مهمی برای تداوم مردم‌سالاری و تثبیت نقش موثر سیاسی مردم عراق در تعیین سرنوشت خود ذکر کرد و اظهار کرد: هوشمندی و انسجام گروه‌های سیاسی، دینی و قومی یکی از الزامات اجتناب‌ناپذیر در برگزاری انتخاباتی سالم و جلوگیری از دخالت بیگانگان در این فرایند مهم سیاسی در عراق است.

فالح الفیاض فرمانده الحشد الشعبی عراق نیز در این ملاقات با تبریک برگزاری موفق و با شکوه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ثبات سیاسی و امنیتی در جمهوری اسلامی را در تداوم امنیت پایدار در منطقه بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.

وی ضمن تجلیل از نقش ارزنده شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شکل‌گیری و بالندگی حشد شعبی در عراق افزود: امروز عراق با هدایت مرجعیت عالی و فداکاری نیروهای مسلح و حشد شعبی به امنیتی قابل قبول و رو به توسعه رسیده است.

الفیاض حشد شعبی را سازمانی قانونمند و مکمل ارتش عراق عنوان و اظهار کرد: وجود الحشد الشعبی که نماد مشارکت مردم در تامین امنیت کشورشان است موجب ناامیدی دشمنان و گروه‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در عراق شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما