plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۷۹۵۴

بانک جهانی: ۷۰ درصد مردم یمن در خطر گرسنگی قرار دارند

بانک جهانی هشدار داد که حدود ۷۰ درصد از جمعیت ۳۰ میلیونی یمن در کشوری با کمبود شدید مواد غذایی در خطر گرسنگی قرار دارند.
بانک جهانی: ۷۰ درصد مردم یمن در خطر گرسنگی قرار دارند
به گزارش امروز (چهارشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم» بانک جهانی با انتشار گزارشی در وب سایت خود اعلام کرد که بیش از ۶ سال درگیری در یمن باعث شده است که حداقل ۲۴.۱ میلیون نفر از جمله ۱۲.۳ میلیون کودک و ۳.۷ میلیون نفر که در اثر جنگ آواره شده اند  به کمک بشردوستانه نیاز داشته باشند.

این گزارش بین المللی تأکید کرد که این درگیری منجر به نابودی اقتصاد یمن شد، زیرا تولید ناخالص داخلی  از سال ۲۰۱۵ به نصف کاهش یافته و بیش از ۸۰ درصد از کل جمعیت را زیر خط فقر قرار داده است.

در آغاز ماه ژوئن گذشته، بانک جهانی خسارت های زیرساختی یمن را در نتیجه جنگ حدود ۸ و نیم میلیارد دلار تخمین زد.

در گزارش اخیر این بانک آمده است که خسارات وارده به ۱۶ شهر بزرگ یمن در نتیجه جنگ، بین ۶.۹ تا ۸.۵ میلیارد دلار آمریکا متغیر است.

سازمان های کمک رسانی بین المللی و سازمان های ملل متحد هشدار داده اند که اقتصاد یمن در آستانه فروپاشی است.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما