plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۱۷۸۹۷
در نشست خبری نماینده نجف آباد در مجلس با اصحاب رسانه

ابوالفضل ابوترابی: فرو نشست زمین برای آینده شهرستان نجف آباد یک خطر جدی است

به‌جای آب های زیرزمینی از پساب تصفیه خانه استفاده شود
نماینده مردم شریف نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: فرو نشست زمین به دلیل برداشت بی رویه آبهای زیرزمینی و الگوی نادرست کشت، برای آینده شهرستان نجف آباد یک خطر جدی است. اکنون دشت های اطراف نجف آباد دچار فرونشست شده است. یکی از راهکارهای مهم تشکیل کنسرسیوم بین صنایع و ادارات مرتبط نجف آباد است تا با برنامه ریزی و سهیم کردن مردم، به‌جای آب های زیرزمینی از پساب تصفیه خانه استفاده شود.
ابوالفضل ابوترابی: فرو نشست زمین برای آینده شهرستان نجف آباد یک خطر جدی است
به گزارش خبرنگار ایصال نیوز در نجف آباد، ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی در آغاز این نشست که روز شنبه 9 مرداد ماه در محل دفتر نمایندگی مجلس در نجف آباد برگزار شد، عید غدیر و روز خبرنگار را به خبرنگاران  و اهالی مطبوعات تبریک گفت و بر اهمیت کار رسانه ها در رشد آگاهی بخشی جامعه تاکید و از تلاش خبرنگاران تقدیر کرد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس با اشاره به مشکلات تامین آب کشاورزی شهرستان گفت با توجه به میزان «هدر رفت» آب در بخش کشاورزی، در گام اول مهمترین کار تغییر الگوی کشت است و این کار باید حداقل در سه استان اصفهان، چهاارمحال بختیاری و خوزستان سریعا انجام گیرد و در این خصوص بنده در قالب طرح«اطلس کشاورزی» یا همان تعیین الگوی کشت منطقه ای، با همکاری وزات جهادکشاورزی در مجلس پیگیر آن هستم.

ابوترابی گفت: فرو نشست زمین به دلیل برداشت بی رویه آبهای زیرزمینی و الگوی نادرست کشت، برای آینده شهرستان نجف آباد یک خطر جدی است. اکنون دشت های اطراف نجف آباد دچار فرونشست شده است. یکی از راهکارهای مهم تشکیل کنسرسیوم بین صنایع و ادارات مرتبط نجف آباد است تا با برنامه ریزی  و سهیم کردن مردم، بجای آب های زیرزمینی از پساب تصفیه خانه استفاده شود.

وی افزود: ایجاد تصفیه خانه جدید یکی از نیاز های جدی شهرستان است که پیگیر آن در مجلس هستم.
ابوترابی با انتقاد از گسترش طرح های فولاد در مناطق مرکزی کشور گفت: طرح جانمایی درست صنایع فولاد یک ضرورت است و باید در سطح ملی اقدام شود تا از این به بعد «صنایع آب بر» در مناطق ساحلی قرار گیرد تا دچار مشکلات کمبود و انتقال آب نباشیم.

نماینده نجف آباد، تیران و کرون در مجلس در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان گفت: این پروژه ۲۰۰هزار میلیاردی در حالی اجرایی شده که هزینه نگهداری و اجرای آن به دلیل اختلاف ارتفاع بیش از ۱۲۰۰متری و نیاز به فعالیت پمپ های قوی برق، ده ها برابر اجرای آن، هزینه دارد. اگر نگاه‌مان به فولاد و پالایشگاه، صادراتی است باید تمامی این واحدها به مناطق ساحلی برود و طرح های توسعه ای در مناطق کم آبی مانند اصفهان ممنوع شود.

ابوترابی با اشاره به مشکلات تامین آب شرب مردم شهرستان گفت: تامین آب آشامیدنی سالم شهری و روستایی حق مردم این منطقه است و بزودی با راه اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ تا یکی دو ماه آینده این مشکل در شهرستان نجف آباد و تیران و کرون حل خواهد شد.

وی پیگیری در خصوص تسریع در روند پروژه هایی مانند احداث شهرک دانش بنیان در دانشگاه آزاد با نام «دانا شهر»، احداث ریل باس، بیمارستان درمان سرطان را از جمله کارهایی برشمرد که برای توسعه شهرستان گره گشا است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست خبری با رد هرگونه دخالت در عزل ونصب مدیران گفت: امیدوارم دولت آیت الله رئیسی با به خدمت گرفتن مردان میدان در کابینه، دغدغه ها و مشکلات مردم را برطرف کند.

انتهای پیام/*

خبرنگار: احمد امینی 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما