plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
کد مطلب : ۱۷۸۸۴

پرسپولیس برای پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد

پیکان 0 - 2 پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی دو گله مقابل پیکان، عنوان قهرمانی در لیگ بیستم را به دست آورد. سجاد شهباززاده از سپاهان با ٢٠ گل، آقای گل لیگ بیستم شد.
پرسپولیس برای پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد
به گزارش ایصال نیوز، رویای گلات قهرمانی برای پرسپولیس سرانجام محقق شد و شاگردان یحیی گل‌محمدی در ایستگاه پایانی لیگ بیستم، شامگاه جمعه با غلبه بر تیم آسمانی پوش پیکان، جام را به دست آوردند.

در نیمه اول این بازی پرسپولیس شروعی طوفانی داشت و در دقایق 9 و 21 توانست با ضربات مهدی عبدی و احمد نوراللهی، بهترین گلزنانش با پیروزی شیرین به رختکن برود.

در نیمه دوم اما یحیی ترجیح داد در شرایطی که باد به سمت مخالف می‌وزید، مسابقه را کنترل کند و با یک برد خوب جام را تصاحب کند. سرخپوشان پایتخت برای دومین سال متوالی با یحیی قهرمان شدند و همچنین با کسب گلات قهرمانی، موفق به تاریخسازی در فوتبال ایران شد.

بهترین عملکرد بعد از پرسپولیس متعلق به سپاهان است که تنها سه بار متوالی قهرمان لیگ برتر شده است.

* اتفاق ویژه:
ثبت پنجمین قهرمانی متوالی سبب شد تا بازی با پیکان در ورزشگاه شهر قدس برای همیشه در ذهن هواداران پرسپولیس جاودانه شود. آنها قهرمانی های قبلی را در تبریز، مشهد، جم و نفت مسجدسلیمان کسب کرده بودند و حالا برای اولین بار در دوره پرافتخار اخیر خود در تهران قهرمان می‌شوند؛ البته غیبت هواداران به دلیل شرایط کرونایی، برای همیشه نقطه تاریک این جشن خواهد بود.

* استقلال ۱ - سپاهان ۲؛
در دیگر بازی همزمان، سپاهان با وجود پیروزی برابر استقلال، نتوانست عنوان قهرمانی لیگ بیستم را از آن خود کند و نویدکیا در عین شایستگی، به عنوان نائب قهرمانی رسید.

با پایان بازی های لیگ برتر بیستم، سپاهان نایب قهرمان و استقلال سوم شد.

تراکتورسازی و گل گهر هم چهارم و پنجم شدند.

با اتمام دیدارهای لیگ بیستم، آقای گل این دوره مشخص شد و سجاد شهباززاده با٢٠ گل، به این عنوان دست پیدا کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما