plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۷۸۳۰
معاون شهرسازی اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد

۱۰۲ شهر در استان اصفهان مشمول طرح جامع تفصیلی می‌شود

طرح تفصیلی ۱۲ شهر به تصویب رسیده است
معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۲ سال آتی ۱۰۲ شهر در این استان از طرح تفصیلی مصوب برخوردار خواهند شد.
۱۰۲ شهر در استان اصفهان مشمول طرح جامع تفصیلی می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، محمدبناییان روز سه شنبه در گفت وگویی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ همه شهرهای مشمول نظام طرح‌های جامع و تفصیلی استان اصفهان دارای طرح تفصیلی مصوب می‌شوند درحالی که از ۲۵ طرح تفصیلی ابلاغ شده، طرح تفصیلی شهرهای گرگاب، خور، چادگان، خورزوق، بهاران و کلیشاد و سودرجان مربوط به بعد از سال ۹۷ است.

وی گفت :همچنین طرح تفصیلی ۱۲ شهر در کمیسیون ماده پنج موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن‌ها در حال انجام است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۹ شهر استان اصفهان نیز پایان یافته است که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ قرار دارد.

بناییان با اشاره به اینکه مرحله اول طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر نیز اتمام یافته است، ادامه داد: عقد قراداد مرحله دوم این طرح ها در دستور کار قرار دارد اما طرح تفصیلی ۶ شهر به دلیل مشکلات نقشه پایه شامل سمیرم، حبیب آباد، قهدریجان، تغییر در تقسیمات کشوری شامل ایمانشهر، بازنگری در طرح جامع شامل نطنز و یا همکاری نکردن شهرداری در نیاسر متوقف شده و طرح تفصیلی ۲۴ شهر نیز در دست تهیه
است.

وی گفت: همچنین علاوه بر طرح‌های تفصیلی مذکور بازنگری طرح جامع شهرهای اصفهان، مبارکه، نایین و نطنز با رویکردهای نو و بازآفرینی شهری در دست تهیه است.

به گفته وی ؛پیش‌بینی می‌شود قرارداد طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر استان نیز امسال و سال آینده منعقد شود.

استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۳ شهر از یک سو و روابط متقابل و درهم‌تنیده کلان‌شهر اصفهان با شهرهای واقع در مجموعه شهری از سوی دیگر، دارای یکی از بزرگ‌ترین شبکه و نظام سکونتگاه شهری در بین استان‌های برخوردارکشور است.

این استان به دلیل تهیه و تصویب تنوعی از طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در مقیاس‌های منطقه‌ای، ناحیه‌ای و شهری و با پوشش ۱۰۰ درصدی پهنه سرزمین دارای کامل‌ترین نظام سلسله مراتبی طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در کشور است و امروزه این طرح‌ها توسط مدیریت شهری ملاکِ عملِ آمایشِ جمعیت و فعالیت در کل پهنه سرزمینی استان قرار دارد.

به منظور تکمیل این نظام و تعیین تکلیف آن در پایین‌ترین سطح مقیاس شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان از سال ۱۳۹۷ تهیه طرح‌های تفصیلی را برای همه شهرهای استان در دستور کار خود قرار داده و با راه‌اندازی واحد سامانه اطلاعات جغرافیایی( GIS) در معاونت شهرسازی و معماری به منظور راهنمایی شهرداری‌های استان درخصوص تهیه نقشه پایه مناسب و تأمین اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها، مقدمات اجرای برنامه تهیه طرح‌های تفصیلی همه شهرهای استان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما