plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۱۷۸۱۱
زلزله سیاسی در غرب آفریقا

برکناری نخست وزیر و رئیس پارلمان تونس؛ ارتش حامی رئیس جمهور ماند

تظاهرات خیابانی مخالفان حزب النهضة در حمایت از رئیس جمهور تونس
منابع رسانه ای، بامداد دوشنبه از تعلیق فعالیت پارلمان، لغو مصونیت نمایندگان و برکناری نخست وزیر تونس توسط رییس جمهوری این کشور خبر می دهند. مخالفان رئیس جمهور این اقدام را کودتا علیه دموکراسی در تونس اعلام کردند
برکناری نخست وزیر و رئیس پارلمان تونس؛ ارتش حامی رئیس جمهور ماند
به گزارش ایصال نیوز، منابع خبری بامداد امروز گزارش دادند که قیس سعید رییس جمهوری تونس پس از اعلام برکناری هشام مشیشی نخست وزیر، تعلیق فعالیت پارلمان و لغو مصونیت نمایندگان آن را اعلام کرد.

رییس جمهوری تونس گفت: تصمیم گرفتم قوه مجریه را با کمک نخست وزیری که خودم تعیین می کنم، اداره کنم.

برخی منابع خبری می گویند که سعید با کمک ارتش تونس دست به این اقدامات شبه کودتا زده است.

به گزارش شبکه الجزیره، رئیس پارلمان تونس نیز فورا این اقدامات رئیس جمهور را اقدامی برای نابودی انقلاب تونس و همچنین کودتا علیه قانون اساسی این کشور خوانده است.

قیس سعید به معترضانی هشدار داده است که اگر بخواهند با سلاح به مقابله با دولت بپردازند با گلوله به آنها پاسخ داده خواهد شد. هرکسی که به فکر استفاده از سلاح بیفتد نیروهای امنیتی نیز با گلوله با آنها مقابله خواهند کرد.

در حال حاضر اعتراضاتی نیز در تونس در اعتراض به برکناری هشام المشیشی نخست وزیر این کشور در جریان است.

از سوی دیگر الجزیره نیز گزارش داد همزمان جشن خیابانی حامیان رئیس جمهور با حمله به دفاتر حزب النهضه ادامه دارد.

نایب رئیس جنبش النهضه تونس گفته کاری که قیس سعید کرد یک کودتای تمام عیار علیه نهادهای دولتی است. وی تاکید کرده است که اوضاع بسیار ناپایدار و مبهم است و ما تلاش میکنیم تونس را آزاد و دموکراتیک نگه داریم. علی العرائیده با اشاره به سرنوشت هشام المشیشی نیز گفته، هیچ کس از محل بازداشت وی خبر ندارد و ما اعتقاد داریم که وی در کاخ ریاست جمهوری نگهداری میشود.

پیشتر در هفته گذشته، نخست وزیر تونس، وزیر بهداشت این کشور را پس از اتهامات وارده در خصوص کوتاهی برای مقابله با ویروس کرونا، برکنار کرده بود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما