plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۱۷۷۵۴

بهره برداری از طرح انتقال نفت «گوره-جاسک» مهمترین پروژه در زمان تحریم

با بهره برداری از طرح انتقال نفت گوره-جاسک، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود.
بهره برداری از طرح انتقال نفت «گوره-جاسک» مهمترین پروژه در زمان تحریم
به گزارش  ایصال نیوز، طرح انتقال نفت گوره-جاسک، مشتمل بر ساخت حدود هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ، پنج ایستگاه پمپاژ، تجهیزات اندازه‌گیری و پایش، احداث مخازن ذخیره‌سازی و ساخت اسکله صادراتی است.

با اجرای این طرح انتقال نفت، جاسک به عنوان دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور، اهمیت راهبردی می‌یابد.

خط لوله گوره – جاسک با تکیه بر توان داخلی احداث شده است و توان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان را دارد.

گفتنی است؛ هدف اجرای خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک را انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از گوره به جاسک است، ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام از طریق پایانه نفت جاسک، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی، توسعه پایدار و اشتغال‌زایی از دیگر اهداف اجرا این خط لوله انتقال یک هزار کیلومتری است.

احداث 5 ایستگاه پمپاژ، 3 گوی شناور، پایانه صادراتی با ظرفیت ذخیره سازی 10 میلیون بشکه در فاز نخست و 30 میلیون بشکه در فاز نهایی از دیگر مزیت‌های پروژه خط انتقال نفت از گوره به جاسک است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما